כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא נבהל מהאיומים

בניגוד לחרדים, בן גביר עשה צעד אמיץ וזכה לכבוד // יחיאל גלאי

בניגוד לפוליטיקאים החרדים שנבהלו מאיומי השמאל וביטלו את השתתפותם באירועי הזיכרון, בן גביר פעל באומץ, התייצב בבית העלמין בבאר שבע וזכה לכבוד

בניגוד לחרדים, בן גביר עשה צעד אמיץ וזכה לכבוד // יחיאל גלאי
איתמר בן גביר בבית העלמין בבאר שבע צילום: Dudu Greenspan/Flash90

במשך שבוע ימים כלי התקשורת בישראל הפעילו ספק לחץ ספק איום על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמליצו לו שלמרות שתפקידו הממלכתי דורש ממנו להתייצב כנציג הממשלה ולנאום בבית העלמין ביום הזיכרון לחלְלי מערְכות ישראל וּלחללי פעולות האיבה, שלא יתייצב. הם הזהירו אותו מפני כאוס שיתרחש במקום מצד משפחות שכולות ומתנגדיו שיבזו אותו בעת נאומו.

השר בן גביר שמר על שתיקה, אך הבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי ימלא את תפקידו ויתייצב בבית העלמין בבאר שבע. בניגוד אליו, הפוליטיקאים החרדים נבהלו, התקפלו וביטלו את השתתפותם באירועים בהם היו אמורים להופיע.

כעת מתברר כי בן גביר צדק והנציגים החרדים טעו ובגדול. בן גביר הגיע לבית העלמין בבאר שבע ולמרות ניסיונות קלים להפריע לנאומו ומעט נאצות, הרוב המכריע העריך מאוד את הגעתו של השר וראה בכך צעד אמיץ. גם כאשר מיעוט השמיע מחאות נגדו, הפטיר בן גביר באצילות: "הם פטריוטים, אני מרכין את הראש".

בן גביר זכה לכבוד גדול ובאופן חריג ובניגוד למקובל בטקסים מסוג זה, אף זכה למחיאות כפיים עם סיום דבריו במקום. כשיצא מבית העלמין זכה בן גביר לקריאות עידוד מצד רבים מהנוכחים במקום, גם מאלה שאולי לא תמכו בו בבחירות ואף חלוקים עליו בלא מעט נושאים, אך ראו בעין יפה את הצעד האמיץ שעשה הפוליטיקאי שהפך ליעד המרכזי של מתקפות התקשורת.

איתמר בן גביר באר שבע מחאה בית עלמין יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד