א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נערך לקרב מול טראמפ

ביידן מודיע רשמית: אתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע היום באופן רשמי על ריצה לקדנציה שנייה לנשיאות ארה"ב. ביידן צפוי לנצח בקלות בפריימריז המפלגה הדמוקרטית, ואחר כך יתמודד ככל הנראה מול הנשיא לשעבר טראמפ, או מול מושל פלורידה רון דסנטיס שיגיע לארץ בשבוע הבא

ביידן מודיע רשמית: אתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024
הנשיא ביידן בנאומו בפולין צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז היום (שלישי) רשמית כי יתמודד על כהונה נוספת בבחירות לנשיאות ארה"ב שייערכו בשנה הבאה. ביידן בן ה-80 הוא הנשיא המבוגר בתולדות ארה"ב, ובהנחה שינצח יסיים את הקדנציה השנייה שלו בבית הלבן בגיל 86.

בהודעה הרשמית שפירסם כתב ביידן: "לכל דור יש רגע שבו עליו לקום ולהתייצב לצד הדמוקרטיה. לצד חירויות הפרט שלו. אני מאמין שזה הרגע שלנו. ולכן אני רץ שוב לנשיאות ארה"ב. הצטרפו אלינו. בואו נשלים את המלאכה".

סרטון ההכרזה שהוציא ביידן היום נפתח בתמונות מההסתערות של תומכי טראמפ על הקונגרס האמריקני לפני כשנתיים, כשברקע וביידן הזהיר את הצופים בו: "זה לא הזמן לשאננות. ברחבי המדינה קיצונים מתנועת תומכי טראמפ, עומדים בתור כדי לקרוא תיגר על חירויות הפרט, לפגוע בביטוח הסוציאלי שעליו שילמתם כל חייכם, ומנגד לקצץ במיסים לעשירים... וכל זה תוך שהם מקשים עליכם יותר ויותר להצביע".

הסרטון נחתם במילות ביידן: "השאלה שאיתה אנחנו מתמודדים היום היא האם בשנים הבאות יהיו לנו יותר חירויות או פחות, יותר זכויות או פחות. אני מכיר את אמריקה ואני יודע שאנחנו אנשים טובים והגונים. אני יודע שאנחנו עדיין מדינה שמאמינה בכנות ובכבוד, ושבה אנשים מתייחסים זה לזה בכבוד".

ג'ו ביידן דונאלד טראמפ ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד