ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מבצע עם 250 שוטרים

גבר סורי נעצר בגרמניה בחשד שתכנן פיגוע טרור

השלטונות הגרמניים עצרו סורי בחשד שתכנן לבצע פיגוע טרור עם חומר נפץ רב, כך מסרו גורמים רשמיים בגרמניה. הגבר חשוד בניסיון להשיג חומרי נפץ באינטרנט "על מנת לבצע תקיפה נגד מטרות אזרחיות"

גבר סורי נעצר בגרמניה בחשד שתכנן פיגוע טרור
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

המשטרה הפדרלית הגרמנית הודיעה כי עצרה היום (שלישי) גבר בן 28 בעיר המבורג שבצפון המדינה. החוקרים טוענים כי האיש ממוצא סורי חשוד בניסיון להשיג חומרי נפץ באינטרנט שהיו מאפשרים לו לייצר חגורת נפץ "על מנת לבצע תקיפה נגד מטרות אזרחיות".

במשטרה אומרים כי האיש קיבל סיוע מאחיו בן ה-24, המתגורר בעיירה קמפטן שבדרום המדינה. שני הגברים, ששמם לא פורסם, תוארו כ"מונעים מדעות קיצוניות".

הרשויות מסרו שאין להן מידע המצביע על יעד קונקרטי למתקפה המתוכננת. המשטרה ערכה חיפוש בבתים בהמבורג ובקמפטן, ותפסה כמויות גדולות של ראיות כולל חומרים כימיים, כך אמרו גורמים רשמיים. כ-250 שוטרים היו מעורבים במבצע.

שרת הפנים ננסי פאסר אמרה כי המקרה הראה שהסכנה לקיצוניות נותרה גבוהה והתחייבה שסוכנויות הביטחון הגרמניות ימשיכו להתייחס ברצינות לכל מידע על איומים כאלה. "גרמניה נותרה יעד ישיר של ארגוני טרור", אמרה. היא הודתה למשטרה ואמרה שפעולות המשטרה "מנעו תוכניות תקיפה אפשריות".

גרמניה פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד