כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אור לגויים

ארדואן העניק אות הוקרה לקצין הישראלי

אות הוקרה מנשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, הוענק היום למפקד יחידת החילוץ הארצית, אל״ם (מיל') גולן ואך, אשר פיקד על משימת החילוץ, בעת רעידת האדמה בדרום טורקיה

ארדואן העניק אות הוקרה לקצין הישראלי
אות ההוקרה שניתן מהנשיא טורקיה צילום: משרד החוץ

משלחת החילוץ הישראלית הייתה מהראשונות שהגיעו להגיש סיוע לאחר רעידת האדמה בטורקיה לפני מספר חודשים, עשרות אלפי אנשים נהרגו, המשלחת הישראלית הצליחה לחלץ 19 אנשים חיים מבין ההריסות.

אות הוקרה מנשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, הוענק למפקד יחידת החילוץ הארצית, אל״ם (מיל') גולן ואך, אשר פיקד על משימת החילוץ, בעת רעידת האדמה בדרום טורקיה.

כזכור לאחר הרעידה בטורקיה בחודש פברואר האחרון, יותר מ-130 בני אדם נעצרו ב-10 המחוזות בטורקיה שם פגעה רעידת האדמה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית 'אנאדולו'. משרד המשפטים הטורקי הורה לפקידים במחוזות הללו להקים "יחידות לחקירת פשעי רעידת אדמה". הוא גם הנחה אותם למנות תובעים שיגישו כתבי אישום פליליים נגד כל "הבנאים והאחראים" לקריסה של מבנים שלא עמדו בתקנים שנקבעו לאחר אסון דומה שאירע ב-1999.

יותר מ-50,000 בני אדם מתו ברעידות האדמה ב-6 בפברואר - כ-44,300 בטורקיה ולפחות 5,900 בסוריה. מניין ההרוגים, גופות רבות נותרו קבורות מתחת לעשרות אלפי הבניינים שקרסו.

מדבריו של מפקד יחידת החילוץ הארצית, אל״ם (מיל׳) גולן ואך: "ביום הזיכרון הזה, ליבי נמצא בבתי העלמין, עם בני המשפחות השכולות. נבחרתי לייצג את מדינת ישראל במפגש שהתקיים היום עם נציגי הממשל הטורקי ובראשם נשיא טורקיה, לאחר אסון רעידת האדמה. אני מודה על שיתוף הפעולה וגאה לייצג במעמד זה את המאמץ הצה״לי להצלת חיים".

מדבריו של סגן שגרירת ישראל בטורקיה, נדב מרקמן: "אנחנו מעריכים מאוד את הוקרת התודה מצד טורקיה. חברי המשלחת הישראלית פעלו בגבורה ובמקצועיות. שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל למשרד החוץ ולשאר הגורמים בשטח איפשר להציל חיים רבים, להראות את פניה היפות של מדינת ישראל ולחזק את מעמדה של ישראל בעולם".

רג'פ טאיפ ארדואן רעידת אדמה אות הוקרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד