ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הגמל אינו רואה את דבשתו

סוכני הכאוס מאשימים את נתניהו בפילוג // יחיאל גלאי

בחוגי השמאל מאשימים את נתניהו בפילוג שהוביל לקרע בעם ישראל, אך מסתבר שה'גמל אינו רואה את דבשתו' והם, הם, סוכני הכאוס האמיתיים // יחיאל גלאי

סוכני הכאוס מאשימים את נתניהו בפילוג // יחיאל גלאי
בנימין נתניהו במעון הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשך שבועות מפמפמים לנו ערוצי התקשורת כי ימי הזיכרון ויום העצמאות הולכים להיות אסון לאומי. על רקע המאבק ברפורמה המשפטית הם טענו כי יערכו מחאות ענק בבתי הקברות מצד משפחות שכולות שתבענה את זעמן נגד נציגי הממשלה ביום האבל הלאומי. הם שיגרו איומים לעבר שרי הממשלה לבל יעזו לקיים את מחויבותם, להגיע ולייצג את הממשלה בבתי העלמין.

לא עזרו הדיבורים על הצורך להוציא את ימי האבל הייחודיים הללו, שנחשבים לקונצנזוס במדינת ישראל, ממעגל המחאה. השנאה עיוורה את אנשי השמאל, והתקשורת ליבתה את האש בשמחה. על רקע הדיבורים על חוק הגיוס היו אלה הנציגים החרדים שספגו את מירב האיומים ובעקבות הלחץ התקפלו וביטלו את השתתפותם באירועי הזיכרון בבתי העלמין ברחבי הארץ. דווקא השר בן גביר, נגדו הופנו איומים במחאות קשות אם יגיע לבית העלמין בבאר שבע, לא נכנע, התייצב ביום הזיכרון, נאם וזכה לעידוד ותמיכה מפתיעה מהקהל וחשף בכך את האקדח נטול הכדורים של מחאת השמאל.

בניגוד לחרדים, בן גביר עשה צעד אמיץ וזכה לכבוד // דעה

גם טקס הדלקת המשואות אמש (שלישי) עם פתיחת אירועי יום העצמאות עבר בצורה חלקה למרות האיומים מצד מפגיני השמאל כי יפריעו להתנהלותו התקינה. הטקס היה מוצלח לכל הדעות והציג באופן מעורר השתאות את הפסיפס הישראלי: אשכנזים, לצד מזרחיים, מבוגרים לצד צעירים, דתיים לצד חילונים. 

למרות הקונצנזוס סביב יום העצמאות בציבור הישראלי והצורך לחפש את המאחד לפחות בימים אלו, בעיתון 'הארץ' המזוהה עם השמאל לא מוותרים, ובמקום להניח ליום אחד מהפילוג בעם ישראל, הם מחפשים כל דרך ללבות אותו. "בנימין נתניהו, שכרת עם החרדים ברית תועלתנית צינית, נתן בידיהם כוח בלתי מוגבל. מי שיעיין בהסכמים הקואליציוניים שלו עם ש"ס ועם יהדות התורה, ובמידת מה גם עם המפלגות החרד"ליות, יגלה כי הם מלאים בהטבות מהטבות שונות לחברה החרדית. קצת יותר ממאה ימים לכינון הממשלה ברור היטב כי החרדים אינם מסתפקים בגזרת המיעוט הנסמך על שולחן הרוב — עמדה בעייתית כשלעצמה, שאינה בת קיימא לאורך זמן — אלא הם שואפים לכפות גם על כל השאר מדינה דתית אנטי־דמוקרטית", נכתב במאמר של רוית הכט בו היא קוראת לנסח חוזה חדש בין החרדים למדינה, שבמגילת עצמאותה נכתב במפורש כי היא תהיה יהודית, נדבך אותו בשמאל רוצים למחוק ולהשמיד.

כך בעיתון השמאל, שבחוגיו מאשימים את נתניהו בפילוג ובהסתה, לא יכולים לעצור את מחול השנאה אף לא ליום אחד וממשיכים בהפצת הסתה, שנאה וכאוס. על כך נאמר: "הגמל אינו רואה את דבשתו".

 

 

 

 

 

יום הזיכרון יום העצמאות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד