כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא מסרו מידע על נאצים

בית המשפט בברזיל אסר על שימוש באפליקציית טלגרם

בית המשפט בברזיל אסר על אפליקציית טלגרם לפעול במדינה. האיסור הגיע לאחר שטלגרם סרבה להעביר מידע על קבוצות נאו נאציות שפועלות באפליקציה. טלגרם מסרה רק חלק מהנתונים שביקש משרד המודיעין

בית המשפט בברזיל אסר על שימוש באפליקציית טלגרם
אילוסטרציה צילום: unsplash

אפליקציית המסרים של טלגרם לא סיפקה למשטרה הפדרלית של ברזיל נתונים על קבוצות ניאו-נאציות בפלטפורמה שהמשטרה ביקשה, ובית המשפט הורה למפעילי טלפונים וחנויות אפליקציות להסיר את האפליקציה מהאוויר לאלתר. בית המשפט דן לגבי חקירות משטרה על התקפות אלימות בבתי ספר והקשרים שיש להם עם קבוצות רדיקליות שמפיצות דברי שטנה ברשת, כמו קבוצות ניאו נאצים.

לפי מנהל המודיעין של ברזיל, חברות התקשורת המקומיות וגוגל ואפל, האחראיות על חנויות האפליקציות, קיבלו הוראה על השעיית טלגרם במיידי. טלגרם מסרה חלק מהנתונים שביקש משרד המודיעין, ביום שישי האחרון, לאחר שהמשרד ביקש התערבות של מערכת המשפט.

אך משרד המודיעין רוצה גם אנשי קשר ונתונים של חברי ומנהלי קבוצה עם תוכן ניאו-נאצי, וטלגרם לא סיפקה את מספרי הטלפון. בנוסף להשעייה, בית המשפט הגדיל את הקנס שהוטל על טלגרם בגין אי מסירת הנתונים מ-100,000 ריאל למיליון ריאל ליום, בגין סירוב למסור את הנתונים. (מיליון ריאל = כ-700,000 ש''ח)

"במסגרת חקירה על קבוצות נאציות הפועלות ברשתות חברתיות, קבע בית המשפט כי הרשת אינה מקיימת את ההחלטות למסור מידע, במקרה זה טלגרם, מקבלת קנס של מיליון ריאל ליום (250,000 דולר) והשעיה זמנית של פעילות", כך אמר שר המשפטים והביטחון הברזילאי פלביו דינו לכתבים.

בקשת המשטרה למידע מטלגרם, מגיעה לאחר שהמשטרה גילתה כי הרוצח בן ה-16 שהרג ארבעה אנשים בנובמבר 2022 באראקרוז בדרום מזרח ברזיל, קיים קשר עם קבוצות תוכן אנטישמיות בטלגרם.

ברזיל טלגרם ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד