ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

השגחה בכאפיה: המסתערבים של המגזר החרדי בירדן

לקראת שנת השמיטה והרצון לאכול ירקות כשרים למהדרין, מצא יו"ר המועצה הדתית בירושלים פתרון מקורי בירדן

השגחה בכאפיה: המסתערבים של המגזר החרדי בירדן

כחלק מההיערכות לקראת שנת השמיטה הקרובה והרצון להוזיל עלויות לטובת הצרכנים שמעוניינים להחמיר בנושא השמיטה, הצליח יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי לאתר פתרון שיוזיל את עלויות הקנייה באופן משמעותי. במקביל פועל ישי גם לטובת הציבור הפחות שמרני על מנת שגם עבורו לא תהיה עלייה במחירים בשל שנת השמיטה.

לאחר התייעצויות עם אנשי אגף הכשרות, חקלאים, משווקים ואנשי עסקים וביטחון מצא ישי פתרון זול במדינה הירדנית.

אלא שאז נקלעו במועצה הדתית לבעיה ביטחונית, בשל האוכלוסייה הפלסטינית המהווה רוב מוחלט בירדן, אולם מהר מאוד נמצא הפתרון היצירתי בדמות תחפושות של משגיחי הכשרות לערבים באמצעות הלבשתם בג'לאביות וכאפיות וליווי של המשטרה הירדנית.

לאחר בירורים מקדימים ובדיקות מקיפות שנעשו, בחר ישי את צוותי הכשרות והחל להנחות אותם כיצד להתמודד בשטח. באחת משיחות שנערכו במועצה הדתית, מסביר ישי כיצד להתלבש, מה יש לומר, ממה צריך להיזהר וכדומה.

לדברי המפקח על משגיחי הכשרות אליעזר ביקסנשפנר, כיום פועלים בירדן ארבעה משגיחי כשרות שישנים במדינה הערבית וחוזרים פעם בשבוע לישראל. "יש להם שם אוכל כשר, מקומות לינה ושמירה קבועה וכך הם מפקחים על השדות מידי יום על מנת לבדוק שאין תולעים ולוודא שהכל פועל כשורה". לדבריו, בחודשים הקרובים עם הגידול הצפוי בייבוא מירדן לכשתחל שנת השמיטה, מכסת המשגיחים תגדל ותגיע עד לעשרה משגיחים מידי יום.

במסגרת ההנחיות למשגיחי הכשרות עם כניסתם למדינה הירדנית, הם התבקשו להסתיר את הזקן והפאות, להימנע משיחות בעברית ולעטות לבוש ערבי.

לדברי יהושע ישי, שהצליח למחוק בשנים האחרונות גירעונות של מאות מיליוני שקלים לגופים כמו 'חברה קדישא' תל אביב והמועצה הדתית בירושלים, הבחירה בירדן תביא להוזלה של מחירי הירקות. "במסגרת עבודת ההכנה שערכנו למציאת פתרונות להוזלת מחירי הפירות והירקות לצרכנים, מצאנו בשנת השמיטה הנוכחית את ירדן כיעד שניתן לייבא ממנו סחורה מוזלת עבור הצרכנים השמרניים. במקביל אנו פועלים גם למען האוכלוסיות הפחות שמרניות על מנת שכולם יזכו לקבל את הפיתרון הראוי להם במחיר מינימאלי", הסביר ישי.
ירקות ערבים ירדן משגיחים כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד