י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורת נייעס שבועית

לייבל'ה מסכם: עם ישראל נהר לקרעסטיר

והשבוע בלייבל'ה: סיקור נרחב ומיוחד ממסע הקודש לר' ישעיה בן ר' משה | הנגיד האלמוני שרכש את העליות בציון בקרעסטיר וכיבד את היועצים בהגבהה וגלילה | הח"כ שניצל את יום העצמאות ויצא ליעד באירופה | והסופר והעורך ששוחח עם התסריטאי בעת גיחתו לניו יורק

לייבל'ה מסכם: עם ישראל נהר לקרעסטיר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אין שבוע שלייבל'ה אוהב בשנה יותר משבוע ההילולא של ר' ישעיהל'ה בן ר' משה מקרעסטיר, הרבי שנהפך בשנים האחרונות לרבי של כלל ישראל בזכות מעשי החסד הרבים של ממשיכי דרכו והרצון להידבק בדרכיו להאכיל עוד ועוד אנשים.

לייבל'ה כמובן יצא לקרעסטיר שם ראה שני חסידים שמיד עם הגיעם למקום נכנסו כמובן להכנסת האורחים הראשונה למלא את כרסם אחרי עמל הדרך המפרכת. לאחר שעות של אכילה אמר האחד לרעהו: בוא ניכנס להתפלל בציון. השניים לקחו את ה'שאטל' של רובין ונכנסו להתפלל בציון, אחרי כמה דקות אומר החסיד לחברו, "נו בוא נחזור לר' ישעיה'לה". 

אך כמובן זהו רק קצה קצהו של המופתים המתגלגלים אצל הצדיק; לייבל'ה יביא בהמשך דיווח נרחב מכל מה שקרה ולא קרה בציון הקדוש. 

השבוע ערכה משפחת דרעי הכנסת ס"ת שנתרם על ידי האח שלמה (מומו) דרעי לבית כנסת בשכונת רמות בירושלים, לעילוי נשמת הוריהם ז"ל. הרבנים וח"כים בש"ס בגדול לא הוזמנו. השתתפו מספר מצומצם של ידידי המשפחה: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ראש העירי ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, ח"כ ארז מלול, ויו"ר וועדה מחוזית דרום עו"ד עודד פלוס.

לייבל'ה דפדף השבוע בעיתונות החרדית ומשום מה מודעה שראה בעיתונות הכללית רח"ל לא נמצאה, בעוד גדולי ישראל דנים מה לעשות עם תוכנית 'אופק חדש' של משרד החינוך, עיריית בני ברק כבר הוציאה מכרז לקבלת יעוץ להטמעת והפעלת של תוכנית 'אופק חדש'. המודעה פורסמה כאמור בעיתונות הכללית ולייבל'ה מבטיח פרס למי שמוצא אותה בעיתונות החרדית.

לייבל'ה שפתח את הבוקר בקריאת 'יתד נאמן' במאמר המכונן של העורך ישראל פרידמן על ההפגנה הגדולה הערב, ראה ידיעה חדשותית וניסה להבין מדוע לנערים וילדים יש תרסיסי שלג למיניהם, ולא מצא אזכור לעניין יום העצמאות. ב'המודיע' ו'המבשר' אגב, הידיעה לא נכנסה כלל.

ובעוד לייבל'ה משקיע בקריאת ניירות, מתברר שמחירי הנייר עולים ועולים, וכעת הגיע התור של עיתון 'המבשר' לעלות את מחירי הפרסום. בהודעה שנשלחה לכל משרדי הפרסום החרדים בצורת 'העמוד' כנהוג בימים ימימה, תחת הכותרת: הנדון: עדכון מחירי הפרסום ב'המבשר' התבשרו המשרדים כי החל ממאי 2023, לאחר שחמש שנים שלא עלו מחירי הפרסום בעיתון, כעת הוחלט לעלות את המחיר. לייבל'ה יודע כי אין תחליף לעוצמת הפרסום ב'המבשר'. 

הסופר והעורך דוד רוטנברג קפץ לביקור בניו יורק, כדי להשתתף בקידוש לרגל הולדת נכדתו בשעה טובה, בת לבנו ר' שייקי, המנהל של מתחם ציון הרבי מליובאוויטש זצ"ל בבית העלמין מונטיפיורי בקווינס - אותו פוקדים מידי יום אלפים.

לייבל'ה שמע כי בקידוש, שנמשך שעות, נצפה הסב האורח משוחח ממושכות עם התסריטאי אייזיק הימלמן, נכדו של הזמר והיוצר בוב דילן, זוכה 'פרס נובל לספרות'. הימלמן הגיע לקידוש על תקן בן דודו של ר' שייקי רוטנברג.

מי שניצל את ערב יום העצמאות לגיחה קצרה הוא ח"כ יעקב אשר שנצפה השבוע בטרמינל 1 חולץ את התפילין בדרך לאירופה. 

את יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס שקיבל את המפגינים ליד ביתו בכוסות קפה ראה לייבל'ה בשיעור ביום העצמאות על ענייני היום בישיבת 'דרך השם'. 

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול שדפק כניסה מטורפת בפתיחת חגיגת יום העצמאות בהר הרצל שימש כנציג ממשלת ישראל בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי ברמלה. לאחר הטקס מלווה בראש המועצה הדתית ברמלה מאור אשש נשאו השניים תפילה בקברו של ה'בבא חאקי' הקבור במקום.

מי שניצל את יום העצמאות לאמירת כל ספר התהילים במירון היה סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא. 

בדרך לר' ישעיה'לה ראה לייבל'ה בקזינו של וינה יהודים שרשמו בחתימה בכניסה בזכות ר' ישעיה בן ר' משה וזכו לגרוף את הקופה במשחק הפוקר. 

בחפ"ק הראשי של הכנסת אורחים רובין ראה לייבל'ה את משה רבר הרל"ש של ח"כ פינדרוס מקבל סקירה על הנתונים בחניונים ובשאטלים וכן על כמות המתפללים המדויקת. 

לאחר מכן לייבל'ה נכנס לתפילת שחרית בהיכלו של ר' ישעיה'לה שם ראה את יו"ר קבוצת 'בולטון פוטנציאל' הרב אברהם איסר בריסק עם התפילין בחיקו. 

גם הגראמער הנודע ר' ישראל שטרן מלונדון הגיע לר' ישעיה'לה כמדי שנה ולאחר שהתפלל מיהר לתפוס ארוחת בוקר כדי שיהיה 'לשובע ולא לרזון'. 

בתפילת שחרית באחד המניינים בהם לייבל'ה הצטופף, קנה אחד הנגידים את כל העליות והכיבודים בסכום שהגיע לעשרות אלפי דולרים. מתפלל במקום שרצה אף הוא לרכוש עלייה, לא הבין מדוע אדם אחד קונה את הכול; בקריאת התורה הוא הבין שקראו לו לעליית שני אותה רצה לרכוש לאחר שהתווכח על המחיר עם הנגיד שמיהר לכבדו.

כאות הוקרה על שליחותם הציבורית, כיבד הנגיד האלמוני את היועצים החרדים איש התקשורת יצחק פלדמן שהרים את ספר התורה הזעיר לגבהים, ומי שכובד בגלילה היה שמוליק יעבץ מבכירי עיריית ירושלים ודגל התורה שעשה גלילה בעיניים עצומות. 

בתפילה בציון ראה לייבל'ה את איש יחסי הציבור הבכיר יוסי רוזנבוים שלא מפספס אף שנה בתפילה אצל הרבי. 

גם את ישראל תיק מנהל הסמינר הישן וחבר המל"ג ראה לייבל'ה ברחבה של הכנסת האורחים.  

איש מירון הוותיק ומנהל המקומות הקדושים בצפון הגיע לחוות את ר' ישעיה'לה מקרוב ובא לטעום קצת בהכנסת אורחים. 

אמן הרגש מוטי ויזל גם הגיע לשאת תפילה ולהודות על הקבלה של 'ברכת המזון' לפני שלוש שנים. לייבל'ה ראה את ויזל משוחח עם משה יוסל פרידלנדר שהפך את ההילולא השנה להילות סטטוסים נרחבת. 

איש המסאז'ים של עולם החסידות וולוה קירשנבוים תיעד בסטטוס את איש המשכנתאות והנדל"ן ישראל לינדר שהגיע גם לשפוך שיח בציון של ר' ישעיה'לה. 

והנה צוות המפיקים האגדי של יוכי פליישמן מניו יורק שארגנו את כל ההילולא ביד רמה. 

הצלם חיים מאיר רוזנר שגם משמש כמדריך בסוכנות הנסיעות 'רוזנר טורס' הגיע לר' ישעיה'לה ועזר בחלוקת האוכל בהכנסת אורחים. 

עורך זירה פוליטית, העיתונאי יוסל'ה ברגמן, נצפה משוחח עם יו"ר סניף זק"א ברחובות נתן נוישטט, ואחיו איש התקשורת החב"די ומייסד עדכוני חב"ד, חיים שאול נוישטט על ענייני היום והקבוצות. 

גם השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר הגיע לציון ונשא תפילה להצלחת הכלל והפרט. 

גם בעל המנגן ר' מאיר אדלר הגיע כמדי שנה לציון וחיבק את שמוליק כץ מהמוסדות שהגיע במסירות נפש יחד עם תלמידי המוסדות המפוארים.

בשדה התעופה קושיצה בסלובקיה בסיום המסע פגש לייבלה את אבי דיין מאלעד סוגר דיל עם תושב עירו משה רבר לקראת הבחירות הקרובות. לייבל'ה שמע שרבר שיכנע את דיין לחזור לש"ס.

את צמד הצלמים האחים לענטשעווסקי ראה לייבל'ה בטיסה חזור לניו יורק שהם עוברים על התמונות המקצועיות שהצליחו להוציא בהילולא.

בהילולא שערך הרבי ממז'יבוז לזכרו של ר' ישעיה בן ר' משה בפתח תקווה הגיע להתברך גם הצלם נפתלי לרר שהרבי בירך אותו בכל הישועות. 

האח הרפואי והפעיל החברתי יואל שוורץ שאיבד את אמו אהובה ליבא הי"ד בפיגוע בקו 2 והקים לזכרה את עמותת 'אהבת נפש' הניח זר בטקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות איבה בשם יתומי הטרור. יואל שוורץ נצפה במקום בסוד שיח עם ראש השב"כ רונן בר. 

ביום חמישי הכנסת נצפתה בשיממונה, אולי בגלל "אסרו חג", ובשטיבלא'ך הפרלמנטרי התקשו למצוא עשרה מתפללים למניין השני. מי שהציל את המצב וזכה להיות 'עשירי' היה רדוד חי בקשי, שהוא חלק מצוות הלשכה של ח"כ יוני משריקי לצד המשפטן אסף רעני, אריאל גולן ומאיר עטיה. האחרים התפללו במניין הראשון. משריקי נחשב לאחד ה"מתמידים" בבניין ונשי צוותו הצמודים אליו.

דווקא בלשכת יו"ר הכנסת אמיר אוחנה עבדו היום במלוא המרץ, וזאת כדי לוודא שביקורו של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ביום שני בבוקר יעבור לא רק ללא תקלות אלא בכל הכבוד. לייבלה חושף בפרסום ראשון את המתנה שיעניק היו"ר (אחת מני כמה) למקבילו האמריקאי: מנורת שבעת הקנים. שי עם מוטיב יהודי. עובדי מחלקת בינוי ותחזוקה ("המחלקה של עוזי") הנחשבת ל'סיירת מטכ"ל' לא נחו רגע, בניצוחו של אבי וולשטיין., לצד הדגלים שימתינו לאורח מוושינגטון. 

נשיא ישיבת רבנו חיים ברלין בארה"ב הנגיד רבי ראובן פרוכטהנדלר שהגיע בשבוע שעבר לביקור בזק בישראל נראה בבית וגן מאזין ברוב קשב לראש הכוללים הגאון רבי מרדכי דינר.

איש העסקים דוד גלפרין הפתיע את עשרות עובדי קבוצת תקשורת שיווקית המובילה במגזר החרדי 'גיל גרופ' שבבעלותו וכך הם יצאו בבוקרו של יום בהפתעה מוחלטת ליום חווייתי בחופי ים סוף.

מיד לאחר ארגון יום הגיבוש של 'גיל גרופ', נצפה בכיר החברה אבינועם אלעזרא, שופך שיח על ציונו של ר' ישעיה'לה בקרעסטיר.

מסתבר שלא כולם היו בקרעסטיר. המתנדבים של עמותת 'חיינו', שהו ביום ההילולא בקייפטאון שבדרום אפריקה במסגרת מסע שהוציאה העמותה לילדים חולי סרטן בארץ הקודש. אבל אם חשבתם שהם פספסו את ההילולא, אז זהו שלא הילדים והמתנדבים והאפריקאים מצוות המלון, כולם ביחד הצטרפו בליל הייארציט לשירת 'ר' ישעיה ב"ר משה'. אם תראו בשנה הבאה להקה של אפריקאים ששרה את השיר, תזכרו מי לימד אותם את הניגון. 

במעמד פתיחת זמן קיץ של ישיבת 'תפארת שמואל' לבחורים מיוחדים, נצפה יועץ התקשורת שלמה וייזר שמלווה את מוסדות אהל שרה, מתברך מהגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין. א גזונטע זומער.

הזמר חיים ישראל נצפה במסעדת 'דומה' בלונג איילנד ניו יורק סועד יחד עם המפיק שמואל פאר. 

הרב ירוחם רויכר מחשובי חסידי ברסלב ומאנשי החינוך והחסד הבולטים בקרית אתא קיבל תואר "יקיר העיר" ביום העצמאות. בתמונה הוא תועד יחד עם ראש עיריית קרית אתא מר יעקב פרץ ועם חבר מועצת העיר מטעם דגל התורה אלקנה ויסנשטרן.

ולפינת המזל טובים השבועית 

מזל טוב ליו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי לרגל שמחת בר המצווה לנכדו, בן לבנו ינקי דרעי. השבת חתן תיערך בהר שמואל בהשתתפות הסבא. הבוקר (חמישי) נערכה חגיגה בכותל המערבי שם הניח הנכד תפילין.

ברכת מזל טוב למוטי פלאי נכדו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לרב אריה לייב פפר מו"ל 'בקהילה' לרגל השמחה הגדולה במעונו באירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב למזכה הרבים הרב מאיר אשר לוגאסי לרגל שמחת בר המצווה לבנו שלמה נ"י בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לגודי סילמן רל"ש ראש העיר בני ברק לרגל שמחת הנחת תפילין לבנו שנערכה במחיצת הסבא הגדול ראב"ד בד"ץ בני ברק הגר"י סילמן. 

ברכת מזל טוב לאסטרטג ידידיה לאו, בנו חביבו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב להלל רובינשטיין מנהל מתאמי קשרי הקהילה במכבי שירותי בריאות ומעסקנים הצעירים של חסידות צאנז בעיר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית קרעסטיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד