כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נשיא ארה"ב הבא?

היום: מושל פלורידה דסנטיס יגיע לביקור בארץ

רון דסנטיס, מושל פלורידה שצפוי לפי דיווחים להודיע בחודש הבא על ריצתו לנשיאות ארה"ב, ינחת היום בארץ לכבוד יום העצמאות ה-75. במהלך ביקורו צפוי דסנטיס לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שעלול להרגיז את בן בריתו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שמפחד מעלייה בתדמיתו של דסנטיס

היום: מושל פלורידה דסנטיס יגיע לביקור בארץ
מושל פלורידה רון דה דנטיס צילום: מתוך הטוויטר שלו

רון דסנטיס, מושל פלורידה, יגיע היום לביקור מדיני בישראל, לכבוד יום העצמאות ה-75. במהלך ביקורו הוא צפוי לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובכך להרגיז את בן בריתו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

היום דווח כי דסנטיס צפוי בעוד כשבועיים להכריז באופן רשמי על התמודדותו לראשות המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר 2024.

כבר בראשית כהונתו כמושל פלורידה הסתמן דסנטיס כתומך יהודים גדול ופרו-ישראלי נלהב. הוא קידם השקעה של 2 מיליון דולרים בבתי ספר יהודים במדינתו, וב-2018 לקח חלק במשלחת מחוקקים שיצאה לחנוך את שגרירות ארה"ב בירושלים, בה תמך דסנטיס מרגע שעלה הרעיון להקים אותה בירושלים.

בריאיון שנערך איתו עוד לפני כן, התבטא דסנטיס בחריפות נגד הפלסטינים ואמר לאריאל כהנא ב'ישראל היום': "הם תקפו את ישראל ב־1948, ניסו לעשות זאת ב-1967 וב-1973, הייתה האינתיפאדה, ועדיין הם מקבלים פרס על השימוש שלהם בטרור. אנשים אומרים, 'איננו יכולים לעשות את מה שאנו צריכים לעשות, כלומר להעביר את השגרירות, בגלל ההתנהגות הרעה שלהם'. אבל מדוע? אני הייתי מעביר את השגרירות, ומודיע שנעמוד לצד בעלות בריתנו, ואם הם, הפלסטינים, אינם רוצים להיכנס אחר כך למשא ומתן - אז לאמריקה אין בעיה עם זה".

ב-2018 הקדיש דסנטיס את מיטב כוחו למאבק הישראלי להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, וההצלחה בכך שייכת גם לו. בניגוד לרבים שהיו והינם חברים בממשל ובפרלמנט האמריקני, דסנטיס מאמין בשייכות שטחי יהודה ושומרון לישראל, ומתנגד להגדרה שלהם כ"כבושים".

"יהודה ושומרון הם האדמות היהודיות ההיסטוריות, וזה הולך אלפי שנים אחורה. אנשים קוראים לזה 'שטחים כבושים' - ממי הם כבושים? מי שלט בשטח בין 48' ל־67', הירדנים ששתי מדינות בלבד הכירו בשליטה שלהם שם?! זה היה כיבוש ירדני והוא היה לא חוקי. הם הפסידו במלחמת ששת הימים וירדן עזבה. כך שמעולם לא הייתה שם מדינה ערבית. האם השטח נכבש מידי הטורקים? מבריטניה? לא. אלה שטחים שנתונים במחלוקת, אבל היסטורית לישראל יש הזכויות הרבות ביותר על השטח הזה, יותר מכל אחד אחר. הצהרת בלפור המקורית כללה לא רק את יהודה ושומרון, אלא שטחים נרחבים עוד יותר בצד המזרחי של הירדן. מדוע מי שניצח במלחמה צריך לוותר על שטחים?!", אמר.

טראמפ חושש מאוד מהמועמד הצעיר, שגרף תמיכה רבה בסקרים שנערכו לאחרונה. בריאיון ל"פוקס ניוז" אמר טראמפ על דסנטיס כי הוא "עלול לפגוע בעצמו", ואיים עליו שהוא יפרסם עליו חומרים בעייתיים מהעבר. עם זאת, נראה כי הכוכב הצעיר ילך עד הסוף - והוא עשוי לכבוש את הפסגה הגבוה ביותר: הבית הלבן.

רון דה סאנטיס דונאלד טראמפ ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד