כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתקפת סייבר?

הפסקות חשמל באזורים נרחבים ברחבי הארץ

בערים רבות ברחבי הארץ מדווחים על הפסקות חשמל בשעה האחרונה | גם רמזורים ומעליות פסקו מפעולתם | ברוב המקומות מדובר בהפסקות קצרות טווח

הפסקות חשמל באזורים נרחבים ברחבי הארץ
עובדי חברת החשמל בפעולה צילום: חברת חשמל

אזרחים רבים מדווחים בדקות האחרונות על הפסקות חשמל בכלל רחבי הארץ. בין היתר החשמל פסק בראשון לציון, לוד, בני ברק, פתח תקווה, טבריה, קריית שמונה, ראש העין, בני ברק ובחלק ניכר מיישובי הצפון. כמו כן מדווח על מעליות רבות שפסקו מפעילותן ועל רמזורים שלא עובדים ובשל כך נגרמים שיבושים בתנועה. 

החשש שנבדק הוא כי מדובר במתקפת סייבר שהובילה לתקלה. 

מדוברות חברת החשמל נמסר כי "בשל תקלה באחת מיחידות הייצור בתחנת הכוח חיפה מורגשות הפסקות חשמל לסירוגין במספר אזורים בארץ. אספקת החשמל הסדירה חודשה למספר אזורים ותוחזר לחלוטין בשאר הארץ בדקות הקרובות".

מנכ"ל חברת החשמל מסר בכאן רשת ב': "הסיכוי שהפסקת החשמל נגרמה ממתקפת סייבר אפסי. תחנת הכוח בחיפה נכנסה להפסקה מעומס יתר, זה נראה כמו תקלה טכנית. מפסק ניתק את המערכת מחשמל".

איראן? חשבון הפייסבוק של נתניהו נפרץ: פורסמו תכנים בפרסית

קבוצת ההאקרים אנונימוס סודן טענה ביום שני כי הפילה את אתר "המוסד" באמצעות מתקפת סייבר מסוג מניעת שירות. בפרסום בחשבון הטלגרם של הקבוצה נכתב כי לצד אתר "המוסד", הותקף גם אתר הביטוח הלאומי. בהמשך הם כתבו כי "המתקפה הזו היא הכנה למתקפה גדולה".

תחילה, בביטוח הלאומי הכחישו את דבר המתקפה, או תקלות כלשהן - אך בהמשך מסרו: "במהלך הלילה היו ניסיונות חוזרים של ארגון הקורא לעצמו "אנונימוס סודאן" ליצירת "פקק" לכניסה לאתר הביטוח הלאומי ולאתרים מוסדיים נוספים. הארגון משתמש בבוטים ברחבי העולם, וגם בישראל - כדי לייצר עומס על הרשתות ולגרום לאי זמינות השירות. כיידוע, אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות משמשים עבורם כטריגר".

 

חשמל הפסקת חשמל חברת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד