כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נזרקו מהקבוצה

העתירה של ארגון העיתונאים נגד רה"מ נתניהו

ארגון העיתונאים פנה לבג"ץ בבקשה שישיב את העיתונאים ירון אברהם ואריאל כהנא לקבוצת הוואטסאפ בה מתקבלות הודעות הליכוד

העתירה של ארגון העיתונאים נגד רה"מ נתניהו
ירון אברהם צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה לבג"צ בבקשה שיורה לרה"מ נתניהו והליכוד להשיב את העיתונאים ירון אברהם ואריאל כהנא לקבוצת הוואטסאפ "דוברות הליכוד". העיתונאים הוסרו מהקבוצה לאחר שמתחו ביקורת על ראש הממשלה ודובריו.

העילה לעתירה, כך לפי בקשתם של העותרים, היא למנוע פגיעה בחופש העיתונות, חופש העיסוק, זכות הציבור לדעת וזכות השוויון.

בעתירה עצמה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה, התבקש ביהמ"ש להורות לליכוד ולרה"מ נתניהו להסביר כיצד התקבלה ההחלטה להוציא את העיתונאים מקבוצת הוואטסאפ אשר משמשת כמרחב ציבורי להודעות רשמיות של מפלגת הליכוד ורה"מ נתניהו.

"ההחלטה להוצאת העיתונאים מקבוצת הוואטסאפ שקולה בין היתר לפגיעה קשה בגרעין הקשה של חופש העיתונות ובתוך כך, בזכות הציבור לדעת, תוך הענשת אותם עיתונאים שהודרו מהקבוצה ובכך, גם להעביר מסר מצנן ליתר העיתונאים למען יראו ויראו. על אף פניות מצד ארגון העיתונאים למשיבים, הם מתעלמים מהפניות אליהם וממשיכים להדיר עיתונאים מסוימים מקבוצת הוואטסאפ", צוין בעתירה.

עוד אמרו העותרים כי "רה"מ נתניהו והליכוד פוגעים פגיעה כפולה בחופש העיתונות: האחת, בעצם הדרת עיתונאים ומניעה מהם להעביר מידע לציבור; והשנייה, שידור מסר מצנן ליתר העיתונאים למען יראו ויראו, ובכך, פוגעים ביכולתם לבצע את עבודתם העיתונאית כחלק מהרשות הרביעית, היא הרשות המבקרת".

כזכור, לפני כחודש וחצי, בעקבות הוצאתם של העיתונאים ירון אברהם ואריאל כהנא מקבוצת ההודעות המפלגתית, יצאו ממנה עשרות עיתונאים במחאה ובהפגנת סולידריות.

ליכוד ירון אברהם ארגון העיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד