כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שבת התאחדות בארה"ב

הרבי מבעלזא כתב מכתב מיוחד לאברכי הכוללים עם בקשה מיוחדת

600 אברכי משי מאברכי הכוללים של חסידות בעלזא במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקנדה התכנסו לשבת התאחדות בהרים שם שמעו הרצאות מטובי המרצים והמגידים. בערב שבת זכו לקבל ברכה מהרבי מבעלזא מכתב עם בקשה מיוחדת. צפו במכתב המלא וסיקור מהשבת

הרבי מבעלזא כתב מכתב מיוחד לאברכי הכוללים עם בקשה מיוחדת
שבת התאחדות לאברכי הכוללים של בעלזא בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

בשבת שעברה התכנסו כ600 אברכי משי אברכי הכוללים דחסידי בעלזא במדינות ניו יורק, ניו ג'רסי וקנדה במסגרת שבת התאחדות 'המתאחדת בתורתך', שהתקיימה במלון 'רעלי - raleigh' בהרי הקעטסקילס בניו יורק, בו שמעו האברכים הרצאות ומשאות מרתקות מפי טובי המרצים והמגידים מהארץ ומארה"ב.

בערש"ק שלח האדמו"ר מבעלזא מכתב נרגש לשבת המיוחדת בו מתחיל במכתב הקודש: "מאד נהניתי לשמוע שנוסעים לשבות בצוותא חדא לשבת התאחדות והתעלות בשב"ק הבעל"ט במטרה להרים קרן התורה ולומדיה על נס להתנוסס וכו'.

במכתב המיוחד מבקש האדמו"ר בקשה מיוחדת ונדירה בנושא המחסור במחנכים ומשרות תורניות בהוראה ובחינוך במוסדות הקדושים: "ובהזדמנות זו הנני בזה לבקש מאת המגידים הנכבדים שליט"א לפתוח את פיהם בחכמה ולהעלות על סדר היום את גודל מעלת 'תורה חסד', שהיא על מנת ללמדה לאחרים, וכמבואר במשנה אבות (פ"ד מ"ה) שגם באופן זה 'מספיקין בידו ללמוד וללמד', וכמבואר שם ב'מדרש שמואל' ש'לא תחשוב שזה לא ישיג מה שישיג הראשון אשר טורח ולומד לעצמו... כי זה שלמד על מנת ללמד זה וזה יתקיימו בידו, כי מספיקין בידו ללמוד ולהשיג כל מה שטרח הראשון בהיותו לומד לעצמו, כי ה' יתן חכמה וגם זוכה ללמד לאחרים", ובימינו יש בזה תועלת גדולה הן לאברכים עצמם והן לנוכח ריבוי ספסלי ביהמ"ד וריבוי התלמידים במוסדות החינוך דחסידי בעלזא, שהלומדים יקבלו על עצמם עול של משרות תורניות בהוראה ובחינוך ובהרבצת תורה כרמי"ם לתלמידים ני"ו, איש איש כפי אשר חננו ה' לשון לימודים, וזכות הרבים תהא תלויה בהם'.

ומסיים האדמו"ר שליט"א בברכת קדשו: 'ואני תפלה, שתזכו כולכם ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי התורה, ושיהי' תלמודכם מתקיים בידכם בניקל בלי שו"מ, ולאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, ולעבדו ית"ש באמת ובלבב שלם באהבה וביראה ובשמחה, ולהרביץ תורה ברבים ולהעמיד תלמידים הגונים בניקל, ולכט"ס.

הרבי מבעלזא שבת התאחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד