כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עצרת הימין בירושלים

מאות אלפים בהפגנת תומכי הרפורמה | ראה"מ נתניהו: "מתרגש"

המונים השתתפו בעצרת הימין בירושלים במטרה לגבות את מהלכי חקיקת הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה. | השר לוין: "הגיע העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים" | רוטמן: "בלי רפורמה אנחנו נרצה להילחם בטרור ובג"ץ יגיד לא" | צירים רבים נחסמו

מאות אלפים בהפגנת תומכי הרפורמה | ראה"מ נתניהו: "מתרגש"
תמונות מעצרת הימין בעד הרפורמה המשפטית צילום: אלמנטס

המוני משתתפים הערב (חמישי) בעצרת הימין בירושלים במטרה לגבות את מהלכי חקיקת הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה אשר נעצרה לדיונים בחסות בית הנשיא. לפי הערכות, בהפגנה השתתפו למעלה מ-150,000 בני אדם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נאם בעצרת ואמר: "באותו בוקר שבו הוחלט להשעות את הרפורמה, אמרתי לחבריי שבחדר: דעו לכם, אם אתם חושבים שאותם מארגני ההפגנות וחסימות הכבישים מהשמאל יירגעו, אתם טועים".

בן גביר תקף את ראש האופוזיציה ואמר: "לא אסלח ליאיר לפיד וחבריו על הניסיון לפגוע ביום הזיכרון, אבל מה שחשוב שזה לדעת שזה קומץ קטן ושהרוב לא נותן שיהנדסו לו את התודעה. אסור לנו להישבר, אסור לנו להיכנע ללחץ.

אסור לנו להיכנע לעליהום התקשורתי, צריך ללכת עם האמת שלנו, עם ההחלטות שלנו. כן באהבה וכן בחיבוק לכלל ישראל. אבל, להיות נחושים ולהגשים מדיניות של ממשלת ימין מלא מלא, ולומר לכולם – הימין הגיע כדי למשול", אמר.

עם תחילת ההפגנה, ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א׳! חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם". 

יצוין כי נתניהו שהה לאורך כל משך ההפגנה במשרד ראש הממשלה, מטרים מההפגנה ועקב משם.

בתחילת העצרת עלה שר המשפטים, יריב לוין, לנאום. בראשית דבריו קרא: "הערב הזה הוא ערב של צעקה גדולה ושל תקווה גדולה". עוד אמר לקהל "אני משוכנע שיש ביכולתנו להגיע לתיקון מערכת המשפט בהסכמה".

בהמשך תקף את המתווה שנידון בימים אלו בבית הנשיא ואמר כי, "הסכמה פירושה מו"מ ענייני ונכונות לקבל רכיבים של ממש ברפורמה ולא דיונים למעלה מחודש ולומר לא לכל הצעה".

עוד תקף את בג"ץ: "הגיע העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים". בהתייחסותו להכפשות ולמחאות אותן הוא סופג בשל מהלכי הרפורמה אותם הוא מקדם, "אני נתון למתקפות גדולות ולהשמצות - זה רק מחזק אותי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בעצרת: "תראו כמה כוח יש לנו. להם יש את התקשורת וטייקונים שמממנים הפגנות. לנו יש את רוב העם, שדורש מאיתנו ונותן לנו גיבוי מלא לתקן את מה שצריך לתקן".

סמוטריץ' הוסיף: "העם דורש רפורמה משפטית והוא יקבל אותה. אנחנו לא נוותר".

גם יו"ר ועדת חוקה, ח"כ רוטמן נאם ואמר כי "למנות שופטים באמצעות נבחרי ציבור זו דמוקרטיה, כששופטים יושבים בחדר חשוך וממנים שופטים בשיטת חבר מביא חבר זו- לא דמוקרטיה".

השר דודי אמסלם בנאום בעצרת: "אני מאוד נרגש. יש פה עוצמה בלתי נתפסת. ארגנו את הפגנת המיליון וגליקמן יגיד שיש חצי מיליון איש. יש פה למעלה ממיליון איש". השר הוסיף:"אני רוצה להגיד לשמאל לא יעזור לכם כלום. 4 שנים לפחות אנחנו נהיה בשלטון."

עוד מאמסלם: "מר לפיד, מר גנץ, גברת חיות ניצחנו את הבחירות. להם יש חיל אוויר, חיל הים רק חסר לכם דבר אחר, פתקים בקלפי".

בהפגנה השתתפו: השר יריב לוין השר דודי אמסלם, ח"כ טלי גוטליב, ח"כ משה סעדה, ח"כ חנוך מילבצקי, ח"כ אריאל קלנר ,השר עמיחי אליהו, השר בצלאל סמוטריץ', השר ישראל כ"ץ, השרה עידית סילמן, ח"כ אוהד טל, השרה דיסטל, השר איתמר בן גביר.

עוד השתתפו: ח"כ משה סלומון, ח"כ לימור סון הר מלך, ח"כ וולדיגר, השרה אורית סטרוק, השר אופיר סופר, ח"כ אופיר כץ, ח"כ אביחי בוארון
והשר שלמה קרעי.

ברל'ה קרומבי, העומד בראש מטה ''תקומה 2023" ומיוזמי המחאה, הסביר כי, "המטרה של ההפגנות היא כדי להזכיר ולדרוש מנבחרי הציבור שלנו בממשלה ובקואליציה שהעם רוצה רפורמה משפטית, שהעם מאחוריהם, שהעם נותן להם כוחות".

עשרות פרופסורים, מרצים, דוקטורים ובכירים באקדמיה הישראלית התכנסו טרם עצרת המיליון להפגנה של אנשי האקדמיה בעד הרפורמה המשפטית בגשר המיתרים בירושלים.

בין המשתתפים: חתן פרס ישראל פרופסור ישראל אומן, רקטור אוניברסיטת בר אילן פרופסור אמנון אלבק, רקטור בר אילן בעבר פרופסור חנוך לביא, רקטור אוניברסיטת אריאל לשעבר פרופסור צילה סינואני-שטרן, המשפטנית פרופ טליה איינהורן, דיקנים וראשי מחלקות נוספים. אנשי האקדמיה מחו כנגד ההצגה החד צדדית של האקדמיה הישראלית כמתנגדת לרפורמה.

פרופסור אומן דיבר במהלך העצרת ואמר: "באנו למחות כנגד הדיקטטורה של אנשים לא נבחרים שכופים את עמדתם על הציבור. זה מחייב את הרפורמה המשפטית".

 

הרפורמה המשפטית הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד