כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כן יאבדו כל אויביך השם

שומר במחנה הריכוז לשעבר מת בגיל 102

שומר מחנה ריכוז בגרמניה מת בסוף השנה האחרונה, אך רק אתמול דווח על כך בתקשורת הגרמנית. השומר הורשע בסיוע לרצח 3,500 אסירים במחנה הריכוז זקסנהאוזן, פסק הדין עדיין לא היה סופי. והייתה ביקורת בגרמניה על ההליך המשפטי המאוחר

שומר במחנה הריכוז לשעבר מת בגיל 102
המשרפות באושוויץ צילום: pixabay

שומר מחנה הריכוז לשעבר יוזף שיץ, מת בגיל 102, הוא נידון לחמש שנות מאסר בשנה שעברה על היותו שותף לרצח של יותר מ-3,500 אסירים במחנה הריכוז זקסנהאוזן. הוא מת בסוף השנה שעברה, אך רק בימים האחרונים דווח על כך בתקשורת הגרמנית.

בבית המשפט התברר כי יוזף שיץ היה מוצב במחנה הריכוז זקסנהאוזן במשך שלוש שנים. "הנאשם תמך ברצון בהשמדה ההמונית בעבודת השמירה שלו", אמר השופט אודו לכטרמן במשפטו, כך דיווחה התקשורת המקומית.

בין השנים 1942 ל-1945 הוא השתתף ברצח אסירי המחנה. השומר ערער לבית המשפט הפדרלי בעיר ניורופין, על פסק דינו, והוא לא ריצה כל עונש כי המוות הקדים את פסק הדין הסופי.

במהלך המשפט הכחיש הנאשם הקשיש בעקשנות שעבד כלל במחנה הריכוז. במקום זאת, הוא טוען שעבד כעובד משק. בית המשפט קבע כי הטענה שלו לא אמינה על סמך מסמכים רבים עם נתוניו האישיים של הנאשם, אשר הצביעו על כך שהוא עבד כשומר אס אס במחנה הריכוז.

תומס וולטר, מהתביעה, מתח ביקורת שהמשפט הגיע כל כך מאוחר ושפסק הדין כבר לא ימומש בשל מותו של השומר, "זה מראה שוב על כשלונן של רשויות המשפט האחראיות במשך עשרות שנים".

מחנה ריכוז נאצי מחנה השמדה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד