כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
החגים עברו והעימותים חוזרים

לפיד תקף: "ככה נראה קרע בעם", השר הגיב לו

ראש האופוזיציה תקף את נאומו של בן גביר בעצרת הימין וכתב: "כל מי שבא להפגנת הימין שמע אותו צורח ברמקולים שביזיתי את יום הזיכרון". השר זוהר הגיב ללפיד: "הלוואי שכבר יגיע היום שתשתמש בתפקידך כדי לאחד"

לפיד תקף: "ככה נראה קרע בעם", השר הגיב לו
לפיד בישיבת הסיעה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נאומו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעצרת הימין וכתב: "האמת היא שקר, השקר הוא אמת".

התלבטתי אם להגיב לזה. זו תמיד אותה התלבטות. מישהו משקר, שקר בוטה, מסוכן, חסר אחריות. אם אתה מגיב, השקר מקבל עוד סיבוב בתודעה. אתה מדבר נגדו, אבל בעצם מהדהד אותו ונשמע מתגונן. אני אסביר עכשיו את האמת, אבל כנראה שאין בזה טעם. הם לא יראו את זה, ואם הם יראו את זה הם פשוט ימציאו שקר חדש".

השקר נשמע כך: אתמול על הבמה בהפגנת הימין בירושלים צעק איתמר בן גביר, "הם פגעו בקדושת יום הזכרון, ליצור עוד פילוג ושסע, אני לעולם לא אסלח ליאיר לפיד", כתב.

לפיד הוסיף: "לפני יום הזיכרון חתמתי על מכתב משותף עם בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ, שקורא לכולם לא לערב את היום הקדוש הזה במחלוקת הישראלית. לפני זה חתמתי, יחד עם 90 חברי כנסת, על מכתב דומה.

בערב יום הזכרון הייתי בטקס בשכונה שלי, עם הורים שכולים. ישבתי בקהל. לא נאמתי, רק כיבדתי את הטקס. למחרת נסעתי מטעם הכנסת לבית העלמין בתל מונד. גם שם לא נאמתי, רק הקראתי קטע שנכתב לזכר הנופלים. היה טקס שקט, יפה ועצוב. אלה הדברים היחידים שעשיתי ביום הזה. לא הפגנתי, לא מחיתי, לא התראיינתי. עמדתי דום בצפירה.

באותו זמן איתמר בן גביר חולל מהומה מבישה בבית העלמין בבאר שבע. שמעתי ראיון שנתן אחר כך יו"ר יד לבנים, אלי בן שם. הוא נשמע כאילו ליבו נשבר. "זה אות קלון למדינת ישראל," אמר, "הוא ביזה את כבוד הנופלים".

"אז זה מה שאני עשיתי ביום הזיכרון, וזה מה שעשה בן גביר. אלא שהאמת מתה. כל מי שבא להפגנת הימין שמע אותו צורח ברמקולים שביזיתי את יום הזכרון. הם יאמינו לו, כי הרשתות החברתיות שלהם יהדהדו את זה. הם לא יידעו מה האמת, כי הם לא יקראו את הפוסט הזה. עולמות נפרדים, עובדות נפרדות, ככה נראה קרע בעם".

לסיום כתב לפיד: "אני מגיב בכל זאת רק כדי שזה יהיה כתוב. שזה ייאמר. שיהיה תיעוד כלשהו לכך שהאיש שביזה את השכול עושה את מה שהוא עושה תמיד: מאשים אחרים בדברים הנוראים שהוא עושה. נגד כל היגיון אני מקווה שהאמת בכל זאת תחלחל לאיפשהו, איכשהו. שיהיה קיום לעובדה הפשוטה שהקפדתי לא לערב בין המחאה הצודקת בתולדות המדינה לבין יום הזכרון. שלא רק לשקרים יהיה מקום".

שר התרבות מיקי זוהר הגיב ללפיד וכתב: "שבת שלום יאיר, אם לא תפנים שלהתנהלות ולהתבטאויות שלך יש משמעות גדולה והן הפכו לחלק המרכזי במה שגורם לפילוג בעם, יהיה לכולנו קשה מאוד להתאושש מזה כעם וכמדינה. ליו״ר האופוזיציה יש אחריות עצומה, והלוואי שכבר יגיע היום שתשתמש בתפקידך כדי לאחד את העם שלנו ולא כדי לפלג אותו".

יאיר לפיד מיקי זוהר איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד