ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הפתעה לילית קטלנית

עשרות הרוגים ופצועים ממטח טילים רוסיים לעבר אומן ודנייפר

אחרי הפוגה יחסית של כמה שבועות בירי טילים בידי הצבא הרוסי לעבר ערים אוקראיניות - הלילה שוב שוגרו עשרות טילים במפתיע לעבר מרכזי הערים במרכז ומזרח המדינה. שליח חב"ד זועק מדם ליבו: "אנשים חפים מפשע נרצחו הלילה במיטותיהם. "העולם כמעט שכח מהמלחמה פה"

עשרות הרוגים ופצועים ממטח טילים רוסיים לעבר אומן ודנייפר
חילוץ לכודים בתקיפה באומן צילום: רשות החירום באוקראינה

באומן ובדניפרו פגעו טילים פגיעות ישירות במבנים אזרחיים ובניינים רבי קומות ועשרות בני אדם נפצעו. לפחות 12 הרוגים נספרו בדניפר ובאומן והמספר צפוי עוד לזנק משום שמרבית ההריסות טרם פונו.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שבלוק הדירות היה בין 10 בנייני מגורים שניזוקו באומן. כוחות ההצלה הממלכתיים מסרו שילד בן 10 נהרג בעיר דניפרו ועוד עשרות פצועים נזקקו לטיפול בבית חולים.

חילוץ מהריסות בניין שהופגז באומן.

הנשיא זלנסקי אמר כי ההתקפות מראות שיש לנקוט צעדים בינלאומיים נוספים נגד רוסיה. "אפשר לעצור את הרוע באמצעות נשק - המגינים שלנו עושים את זה. וניתן לעצור אותו באמצעות סנקציות - יש להגביר את הסנקציות העולמיות", אמר. ראש הממשל הצבאי בעיר קייב אמר כי מדובר במתקפת טילים רוסית הראשונה על הבירה מזה 51 ימים.

תושבת בלוק דירות אחד שניזוק, אולגה, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס שהחלונות עפו מדירתה, "ואז הגיע הפיצוץ".

ביוזמת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", רבנים באומן ובדנייפרו הציעו מזון ושמיכות לאנשים שבתיהם נפגעו הלילה במתקפות כולל לכאלה שהם לא יהודים. במוקד החירום של "הפדרציה" התקבלו עשרות שיחות של יהודים שביקשו סיוע לדעת מה עלה בגורל יקיריהם, אך ככל הידוע לא היו נפגעים יהודים.

"הלב שלנו כואב על כל אדם שנהרג. אנשים חפים מפשע נרצחו הלילה במיטותיהם וזה מצטרף למתקפה הקטלנית שהייתה שלשום על מיקולאייב, שם פגע טיל סמוך מאוד לבית הכנסת המרכזי", אמר יו"ר "הפדרציה" שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר. "העולם כמעט שכח מהמלחמה פה. אנחנו ממשיכים כל העת לדאוג לכל יהודי ב-180 הקהילות היהודיות ברחבי המדינה. אנו בטוחים שהמלחמה הנוראית הזו תסתיים בקרוב בגאולה השלימה. כשרואים מה קורה כאן ובעולם כולו, כולם מבינים שהפתרון היחיד הוא משיח".

אומן הרוגים ופצועים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד