ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
יחתום בלשכת התעסוקה?

פוטין פיטר את 'הקצב ממריופול'

גנרל חסר רחמים שהורה לתקוף את התיאטרון בו נהרגו 300 אזרחים, מאבד את העבודה שלו חודשים לאחר שהופקד על לוגיסטיקת המלחמה. קולונל-גנרל מיכאיל מיזינטסב, בן 60, פיקח על המצור האכזרי על מריופול. פוטין פיטר אותו מאז מתפקידו כסגן שר ההגנה ללוגיסטיקת מלחמה

פוטין פיטר את 'הקצב ממריופול'
בניין שהופץ במריופול צילום: מתוך הטלגרם של MARIUPOLNOW

פוטין פיטר את הגנרל הרוסי המכונה 'הקצב ממריופול' חודשים ספורים לאחר שהופקד כאחראי על הפעולות הלוגיסטיות המקרטעות של מוסקבה באוקראינה. קולונל מיכאיל מיזינטסב, בן 60, פיקח על המצור האכזרי על עיר הנמל מריופול בשנה שעברה ונתן הוראה להפציץ תיאטרון שהיה מחסה למאות משפחות ובה נהרגו 300 אזרחים אוקראינים.

שנה לאחר מכן, הגנרל הידוע באכזריותו ובהפצצתו חסרת הבחנה על מריופול ושהפקודות שלו דמו לפקודות שקיבלו מפקדים נאצים במלחמת העולם השנייה פוטר מתפקיד סגן שר ההגנה ללוגיסטיקת מלחמה כשהוא רק שבעה חודשים בתפקיד.

לא ברור אם פיטוריו הם הקדמה למינוי חדש או סיום משפיל לקריירה שלו, כך דיווח ה'דייל מייל'. רק בספטמבר האחרון מונה מיזינטסב הידוע לשמצה על ידי פוטין כסגנו של שר ההגנה סרגיי שויגו.

מיזינטסב, המכונה 'החביב על פוטין', החליף את הגנרל דמיטרי בולגקוב שהואשם בשורה של כשלים במלחמה הרוסית נגד אוקראינה. על פיטוריו של מיזינטסב דיווח הכתב הצבאי של הטלוויזיה הממלכתית של רוסיה, אלכסנדר סלדקוב, אך אמר כי הסיבות להדחתו כסגן שר הביטחון עדיין לא ברורות.

'זה החבר שלי' אמר סלדקוב. 'ואני מכבד אותו מאוד. איך, מה, מאיזו סיבה - קשה לנחש. נגלה אחר כך'. בשנה שעברה היו שמועות שמיזינטסב יכול לקחת ת תפקידו של שויגו כשר ההגנה.

"הסיבות המדויקות עדיין אינן ברורות, כשם שלא ברור אם מדובר בהדחה מתפקיד, השעיה או העברה למקום שירות חדש", אמר סלדקוב. יש ספקולציות שעשויים להיות שינויים רחבים יותר בקרב הצמרת של פוטין. הדיקטטור עורך טיהורים חוזרים ונשנים של מפקדיו הבכירים על רקע רצף של כישלונות במלחמה באוקראינה.

מיזינטסב פיקח על המצור האכזרי והאכזרי שנמשך שלושה חודשים על מריופול, מאות אזרחים נהרגו בהתקפות טילים. מטוסים רוסיים טילים על אזורים אזרחיים ועל התיאטרון האזורי של דונייצק במריופול, שנתן מחסה למאות אזרחים ובחוץ נכתבה המילה 'ילדים' באותיות לבנות גדולות. 

ההפצצה, על פי החשד התבצעה על ידי מיזינטסב, וגרמה למותם של 300 בני אדם - המתקפה הקטלנית ביותר נגד אזרחים מאז החלה המלחמה. העיר הייתה יעד מרכזי עבור רוסיה לאור מיקומה האסטרטגי על ים אזוב. 

חלק גדול ממריופול הפך לחורבה, ועשרות אלפי בני אדם נהרגו בעיר שבה נמלטו יותר ממחצית האוכלוסייה שלפני המלחמה, כ-450,000. בתגובה להפצצה חסרת הבחנה של אזרחים, הוטלו סנקציות על מיזינטסב על ידי בריטניה ומדינות מערביות אחרות על תפקידו בהפצצה. 

ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד