כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בליל שבת

ישראל תקפה מטרות רבות בעיר חומס שבסוריה

בסוריה דווח הלילה (בין שישי לשבת) על תקיפות אוויריות ישראליות שפגעו במטרות ליד חומס. התקיפה גרמה לשריפות, שגרמו לשלושה פצועים. התקיפה הגיעה מספר שעות לאחר ביקור שר החוץ של איראן בגבול לבנון עם ישראל

ישראל תקפה מטרות רבות בעיר חומס שבסוריה
תקיפה אווירית בסוריה צילום: צילום מסך

בסוריה דווח כי ישראל פתחה הלילה (בין שישי לשבת) בתקיפות אוויריות נגד מטרות טרור רבות סמוך לעיר חומס שבמערב סוריה בשעות שלפני עלות השחר של יום שבת, כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה.

סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, SANA, ציטטה גורמים צבאיים, כי שלושה אזרחים נפצעו במתקפה וכי תחנת דלק אזרחית עלתה באש ומספר מכליות דלק ומשאיות נשרפו.

עוד דיווח כי כוחות ההגנה האוויריים הסוריים הגיבו לתקיפות אוויריות ישראליות. יש לציין כי סוריה מתיימרת באופן קבוע כי היא מיירטת את הטילים הישראליים, אם כי אנליסטים ומומחים צבאיים מפקפקים בקביעות כאלה.

תחנת הרדיו הפרו-ממשלתית Sham FM דיווח כי שריפות פרצו מדרום לחומס כתוצאה מהתקיפות ו"נשמעו פיצוצים רצופים מהאזור". לפי מרכז המעקב הסורי, התקיפה כוונה למחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשדה התעופה הצבאי א-דבעה בפרבר המערבי של חומס, אתר שכבר הותקף בעבר ובחודשים האחרונים.

בשבועות האחרונים היו מספר תקיפות ישראליות לכאורה בסוריה. ביום שני האחרון הפגיז לכאורה חיל האוויר אתר בדרום סוריה, ממש מעבר לגבול רמת הגולן, כך לפי דיווחים בתקשורת הסורית. זמן קצר לאחר התקיפה, דווח כי צה"ל הטיל עלוני איומים באזור, שהזהירו את החיילים הסורים להפסיק את שיתוף הפעולה עם חיזבאללה.

תקיפה בסוריה סוריה תקיפה ישראלית חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד