כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר בדיקה

יועמ"ש משרד האוצר ממליץ לפטר בכיר המקורב לנתניהו

יועמ"ש משרד האוצר ממליץ לפטר את הסמנכ"ל וראש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה, אלון חלווה. הסמנכ"ל נחשב מקורב למשפחת נתניהו והוא פוטר בתקופת כהונת ממשלת בנט-לפיד על ידי מנכ"לית משרד האוצר

יועמ"ש משרד האוצר ממליץ לפטר בכיר המקורב לנתניהו
משרד ראש הממשלה צילום: חיים צח, פלאש 90

אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר, המליץ לפטר את הסמנכ"ל וראש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה, אלון חלווה. כך דווח בכאן 11.

בהוראת הממשלה, קיים מסינג בדיקה בלתי תלויה בדבר תהליך פיטוריו של חלווה, בזמן כהונת ממשלת בנט-לפיד, והמסקנה אליה הגיעה היא, שאם חלווה לא יפוטר – מדובר ב"החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני".

חלווה, נחשב מקורב למשפחת נתניהו הוא פוטר בתקופת כהונת ממשלת בנט-לפיד על ידי מנכ"לית משרד האוצר נעמה שולץ, לאחר שהתקיימה בדיקה בעניינו והתגלו אי-סדרים והתנהלות כלכלית לא מקצועית בתוך אגף הביטחון של משרד ראש הממשלה.

בין היתר התגלה כי אגף הביטחון, שילם חשבוניות כפולות לספקים כשחלווה עמד בראשו, ובנוסף לא דיווח את הסכומים הנכונים בהתקשרויות שנעשו במשרד.

בנוסף, חלווה, לפי הדו"ח, אישר עבודות אבטחה בבית ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט ברעננה, מבלי לקבל את האישורים הנדרשים.

לאחר הקמת ממשלת נתניהו, הוקפאו פיטוריו של חלווה בהוראת נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ אחרי הקפאת הפיטורים, הוסמך היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, לקיים בדיקה בלתי תלויה אשר תקבע אם הליך פיטוריו של חלווה היו תקינים.

כאמור, על פי מסקנות הבדיקה של משרד האוצר נקבע כי הפיטורים היו תקינים, וכי יש לפטר אותו התנהלותו. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "מנכ״ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, עדיין לא קיבל את המכתב בנושא המלצות בנוגע לאלון חלווה".

משרד ראש הממשלה אהרון חליוה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד