כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חוק מע"מ אפס לא ישפיע על מחירי הדיור

היום פורסם סקר שבדק מה הישראלים חושבים על חוק מע"מ אפס ועל מחירי הנדל"ן המאמירים • מתברר: מרבית הציבור בישראל לא מאמין כי החוק של לפיד ישפיע על מחירי הדיור • 26% מאשימים את נתניהו, ו-20% מאשימים את לפיד • מפתיע: רק 3% מאשימים את נגידת בנק ישראל פלוג • צפויה הסכמה: החוק יובא לאישור במושב החורף

לפיד ונתניהו, מה יהיה עתיד החוק? פלאש90
לפיד ונתניהו, מה יהיה עתיד החוק? פלאש90

בצל הסערה סביב חוק מע"מ אפס של יש עתיד, הצהריים (חמישי) מתפרסם סקר מיוחד שנערך באמצעות מכון Shiluv Millward Brown עבור חדשות 2.

מתוצאות הסקר עולה הנתון הלא מפתיע כי מרבית הציבור בישראל לא מאמין כי החוק של לפיד ישפיע על מחירי הדירות.

על פי נתוני הסקר, רק 28% מהנשאלים מאמינים שהחוק יוריד את מחירי הדיור, לעומת 63% שאינם מאמינים כי לחוק תהיה השפעה. 9% מהנשאלים אמרו שאינם יודעים או שאין להם עמדה.

26% מהנשאלים הצביעו על נתניהו כאחראי העיקרי, לעומת 20% שהאשימו את לפיד. 13% חושבים ששר הבינוי והשיכון אורי אריאל הוא האחראי העיקרי למצב, ורק 3% הטילו את האחריות על נגידת בנק ישראל קרנית פלוג.

יצויין שביום שני השבוע הסתיימה הדיונים בוועדת הכספים על חוק מע"מ אפס, לאחר שאנשי הקואליציה הגיעו להסכם עם אנשי האופזיציה על סיום הפיליבסטר הארוך והמתיש שערכו בשבועות האחרונים, זאת לאחר הבטחה שקיבלו על כך שאנשי האוצר יתייעצו בוועדה בשבוע הקרוב כדי לתת הסברים על פרטי החוק ואת עלותו.

לפי התכנון החוק צפוי להגיע למליאת הכנסת בתחילת מושב החורף.
חוק מעמ לפיד נתניהו נדלן סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד