כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כתב אישום חמור

התחזה לרופא וטיפל באלפים, כולל חולי סרטן

אדם שהתחזה לרופא הואשם בעיסוק ברפואה ללא רישיון באלפי חולים במשך מספר שנים בלוס אנג'לס קליפורניה. המתחזה ערך בדיקות דם לחולים, ייעץ להם על טיפולים והציע טיפול במצבים חמורים כולל סרטן

התחזה לרופא וטיפל באלפים, כולל חולי סרטן
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

משרד התובע המחוזי של מחוז לוס אנג'לס קליפורניה, תובע את סטפן גבורקיאן בן ה-43 בחמש עבירות פליליות של עיסוק ברפואה ללא אישור, כך לפי התובע המחוזי ג'ורג' גאסקון. התובעים אמרו שגבורקיאן טיפל באלפי אנשים ואף הציע טיפול לחולים עם מצבים רפואיים חמורים כמו סרטן. הוא נעצר בנובמבר 2022, כאשר חוקר סמוי הלך למרפאתו בצפון הוליווד, להתייעצות.

"המתחזה ערך בדיקות דם לחולים, ייעץ להם על טיפולים והציע טיפול במצבים חמורים כולל סרטן וזיהומים ויראליים", אמרו התובעים. במהלך הייעוץ, גבורקיאן נכשל בנוגע לרמות חריגות של הורמון שעלולות להעיד על מצב רפואי חמור.

"עיסוק ברפואה ללא רישיון הוא לא רק פעילות פלילית בקליפורניה, זה יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לבריאותם של אנשים תמימים, חלקם עם מחלות קשות, המאמינים שהם תחת השגחת רופא מורשה", אמר התובע גאסקון. השימוע של גבורקיאן נקבע ל-24 במאי, כך מסרו התובעים.

גבורקיאן מואשם כי עסק ברפואה ללא רישיון ונתן טיפול רפואי לאלפי אנשים במשך מספר שנים. המקרה נחקר על ידי המחלקה לענייני צרכנות של קליפורניה, והתביעה הגיעה מהמחלקה להגנת הצרכן של התובע המחוזי. התביעה קראה לכל מי שסבור כי ייתכן שהיה קורבן למתחזה, להתקשר למוקד הגנת הצרכן בעיר.

רופא התחזות ארה''ב קליפרוניה קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד