כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אם כל ההתקפות"

אוקראינה יכולה לפתוח במתקפה נגד רוסיה בכל רגע

אוקראינה אומרת שההכנות שלה למתקפה נגדית באביב כמעט הושלמו. לרוסים היו כמעט שישה חודשים להכין את הקרקע ולבנות מערך משוכלל של הגנות. פריצת דרך תהווה אתגר עצום לאוקראינים שמתכוננים ל"אם כל ההתקפות"

אוקראינה יכולה לפתוח במתקפה נגד רוסיה בכל רגע
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

תמונות לוויין שפורסמו על ידי רשת CNN וארגוני חדשות אחרים מציגות את היקף ההגנות הרוסיות שנבנו, שכבות של תעלות נ"ט, מכשולים, שדות מוקשים ותעלות נוספות.

ההגנות נמשכות לאורך מאות קילומטרים על פני החזית הדרומית המתפתלת - שם הכוחות האוקראינים צפויים לרכז את מתקפת הנגד שלהם בשבועות הקרובים.

האתגר של האוקראינים יהיה לעקוף או להתגבר על מכשולים כאלה במהירות, ולהביא למומנטום שיגרום לפיקוד השליטה הרוסי - להתמוסס.

מספר תמונות לוויין מציגות תעלות נרחבות באזור זפוריז'יה. ניתוח תמונות של סוכנות הידיעות רויטרס מצא אלפי עמדות הגנה על פני שטח עצום.

העמדות של רוסיה מרוכזות ליד קווי החזית באזור דרום-מזרח זפוריז'יה, ועל פני רצועת האדמה הצרה המחברת את חצי האי קרים לשאר אוקראינה, כך על פי הניתוח של רויטרס.

צילומי לוויין הראו שבסיס רוסי גדול בצפון קרים, שהיה בפברואר מלא בציוד, כולל ארטילריה וטנקים, היה ריק הרבה יותר בסוף מרץ והתפנה כמעט לחלוטין עד השבוע שעבר. לא ברור לאן נעלם הציוד אבל סביר להניח שהוא נשלח צפונה כדי לחזק את קווי ההגנה הרוסיים.

גורמים רשמיים של נאט"ו אומרים כי 98% מכלי הרכב הקרביים שהובטחו לאוקראינה נמצאים כעת במדינה, ושר ההגנה האוקראיני, אולקסי רזניקוב, אמר ביום שישי האחרון כי ההכנות למתקפה הנגדית כמעט הושלמו.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה שריון טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד