כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מסר לנתניהו

ח"כ רוטמן: "הרפורמה הכרחית לשרידתה של הקואליציה"

לקראת פתיחתו של כנס הקיץ של הכנסת: יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן אומר כי "הרפורמה תעבור, לא יודע איך ומתי. נבחרי ציבור חייבים למנות שופטים". לדבריו, "גנץ לא מעוניין להגיע לפשרה". על האפשרות שכל ממשלה תמנה יועמ"ש משלה: "רעיון נכון מאוד"

ח"כ רוטמן: "הרפורמה הכרחית לשרידתה של הקואליציה"
שמחה רוטמן בוועדת החוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת היום, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן התראיין הבוקר (ראשון) באולפן ynet ואמר כי "הרפורמה הכרחית לשרידותה של הקואליציה".

עוד אמר רוטמן: "נושא הרפורמה לא התחיל לפני ארבעה חודשים. הקמתי את הפרויקט למשילות כבר לפני עשר שנים, זה לא משהו של ארבעת החודשים האחרונים. זה לא משהו חדש. בחודשים האחרונים זה נכנס לטורבו, והיום בעזרת השם יש קונצנזוס כמעט מוחלט שחייבים תיקון יסודי ושורשי במערכת המשפט. התיקון הזה יקרה. גם היום אני ושר המשפטים לוין מקווים שזה יהיה בהסכמה רחבה".

"כששואלים אותי אם תהיה רפורמה כפי שהייתה בהתחלה, אני לא יודע למה מתכוונים. הרפורמה בנויה על עקרונות. אני עוסק בהם הרבה מאוד שנים, וגם לוין. כל מה שיהיה ויעמוד בעקרונות יקרה ויעבור. לא ייתכן שאנשים שאין להם אחריות יחזיקו בסמכות - שני העקרונות האלה הם עקרונות על והם יעברו כך או אחרת. נבחרי ציבור חייבים למנות את השופטים, אבל מעולם לא הייתה אמירה שרק הקואליציה", המשיך רוטמן.

לדברי רוטמן "מה שמונח עכשיו על שולחן הכנסת זה תהליך עבודה של חקיקה שמתנהל בכל חוק, זה לא איזה משהו חדש. ההצעה מדברת על כך שלא יכול להיות וטו לשופטים, ועל זה ברוך השם יש הסכמה רחבה. אני חושב שכל מנגנון שיאפשר גיוון של השופטים בהתאם לרצונו של הרוב בעם הוא מצוין, הוא טוב וכך צריך להיות".

ח"כ רוטמן טען כי "יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לא ממש מעוניין במשא ומתן לפי ההתבטאויות שלו ב-48 השעות האחרונות". לדבריו, "האופוזיציה עושה פסאדה של רצון של שיג ושיח, ובפועל אנחנו רואים את ההצהרות שלהם. יש פה חוסר יושר קיצוני מצד האופוזיציה, שלא רוצה לנהל משא ומתן ענייני על הדברים".

על נאומו של שר המשפטים לוין בהפגנה הימין בירושלים ביום חמישי: "אומרים שמדובר בנאום מסית, אבל הוא אמר שצריך להגיע להסכמה רחבה. הנאום שלו היה עדין ורגוע".

על אזהרות הכלכלנים מפני הרפורמה ודעת הקהל העולמית כלפיה אמר רוטמן: "באזהרות הכלכלנים שמים את הפוקוס על כך שהרפורמה יוצרת מחאה וחושפת שסעים בציבור הישראלי. אפשר להסתכל על הטפל ואפשר להסתכל על העיקר, כי יש גם כלכלנים שאומרים "אנחנו רק מרימים דגל וצריך לבחון איך החקיקה תעבור בסוף. כמי שעשה בדיקה, לא תהיה לנו מערכת משפט שלא תשמור על זכות הקניין והקניין הרוחני. בכל הנוגע לקרע החברתי, באופוזיציה ובציבור חלק האנשים שעודדו את המחאה פועלים בצורה חסרת אחריות, בוודאי בתחום הכלכלי, כי מה שהכלכלנים התעסקו בו זה השבר החברתי, פה לאופוזיציה יש תפקיד מאוד חשוב, גם במישור הבינלאומי".

על האפשרות שהקואליציה תגיש הצעת חוק חדשה שלפיה היועץ המשפטי לממשלה ייבחר בכל פעם על ידי הממשלה המכהנת ובאמצעות ועדת איתור שתיבחר על ידה, רוטמן אמר כי "אני חושב שזה רעיון טוב. אני חושב שזה המצב המוחלט ברוב מדינות העולם. במדינות הדומות לנו הוא עצמו נמצא בממשלה. בארה"ב הנשיא בוחר אותו, באנגליה הוא שר בממשלה לכל דבר ועניין".

הרפורמה המשפטית שמחה רוטמן ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד