כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממניע גזעני

אחרי כשנה: הורשע הערבי שהצית את רכבו של הרב

בית המשפט הרשיע את הערבי שהצית של הרב דב ליאור בחניון 'בית אורות' | "מעשיו של המחבל היו יכולים לגרום בנקל לאבדות בנפש"

אחרי כשנה: הורשע הערבי שהצית את רכבו של הרב
הרכב שהוצת צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ראשון) את מוחמד אבו גאנם, תושב ירושלים, בגין ביצוע עבירות של הצתה בשכונת א-טור ובמוזיאון רוקפלר לפני כשנה ממניע גזעני. אבו גאנם הורשע בין היתר בהצתת רכבו של הרב דב ליאור, מבכירי רבני הציונות הדתית, בחניון 'בית אורות'.

על פי כתב האישום, בחודש יולי האחרון הנאשם ניסה בשעת לילה להצית רכב בחניון בשכונת א-טור ללא הצלחה. בוקר למחרת הגיע הנאשם למוזיאון רוקפלר והשליך בקבוק תבערה אל מעבר לשער. בהמשך הצית הנאשם רכב בחניון בית אורות וכתוצאה ממעשיו הרכב עלה באש וחלקו הקדמי נשרף כליל. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום, למעט בשאלת המניע הגזעני. לדבריו הוא ביצע את המעשים עקב לחץ נפשי, כאשר היה תחת השפעת סמים.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד ספיר מרדכי, הדגישה כי מטרת הנאשם הייתה לבצע את העבירה כלפי יהודים והוא התכוון לפגוע דווקא בנכסים השייכים ליהודים. לטענת הפרקליטות הנאשם לא הצליח לסתור את הטענה למניע גזעני באמצעות הסבר הגיוני המתקבל על הדעת. לאחר ניהול התיק בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בביצוע עבירות של ניסיון הצתה, הצתה, ייצור נשק וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר ליווה את הרב כנפגע עבירה מסר לאחר ההרשעה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט. גורמי טרור איסלאמיסטיים עושים כל מאמץ לפגוע ברכושם ובגופם של יהודים. אף שמדובר באנשים בעלי רקע נפשי לטענתם, חיצי הרעל שלהם מופנים תמיד כלפי יהודים בניסיון לפגע בהם. מעשיו של המחבל היו יכולים לגרום בנקל לאבדות בנפש. אנו מצפים כי בית המשפט ייתן עונש מחמיר ומרתיע למחבל".

 

הצתה הרב דב ליאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד