ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
השפעה חסרת תקדים

ערוץ טלוויזיה איראני אחראי להפצת שנאה ושקרים נגד יהודים

דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה: הטלוויזיה הלאומית האיראנית משתמשת במדיה החברתית כדי לחמוק מחרם על שידוריה ולהפיץ קמפיינים של שנאה אנטישמית. טענות שיהודים היו מעורבים במתקפות 9/11 וכן במגפת הקורונה

ערוץ טלוויזיה איראני אחראי להפצת שנאה ושקרים נגד יהודים
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

ערוץ שידור שהוקם ע"י תאגיד התקשורת שבשליטת הממשלה האיראנית, עושה שימוש במדיה החברתית כדי לנהל קמפיין השפעה אנטישמי מחוץ לגבולות המדינה, תוך שהוא חומק מחרם על שידורים מאיראן; כך לפי דו"ח חדש של הליגה נגד השמצה.

המרכז להתמודדות עם שנאה במרחב הדיגיטלי, בשותפות עם הליגה נגד השמצה, פרסם דו"ח שכותרתו 'שנאה מדינתית', אשר בוחן את התפוקה והטקטיקה הדיגיטלית במסגרת פרויקט חדש, להלן ממצאים מתוך הדו"ח:

ערוץ הטלוויזיה האיראני Press TV הוסר מרשתות הטלוויזיה והוחרמה ע"י יוטיוב. על מנת להגיע לקהל העוקבים שלה, שעליו נמנים 11.5 מיליון איש, היא נאלצת לעשות שימוש בפלטפורמות אחרות, בעיקר טוויטר ופייסבוק.

פייסבוק נמנעה מלהסיר את Press TV מהפלטפורמה ואפשרה לה להמשיך ולהפעיל דף רשמי, שאחריו עוקבים כ-3.7 מיליון איש. לחשבונות הטוויטר של שתי הפלוטפורמות האנטישמיים Palestine Declassified ו-Press TV יש במאוחד 476,734 עוקבים, אך הנתון המשמעותי למדידת השפעתם הוא הגעה פוטנציאלית ל-7.2 מיליון עוקבים, באמצעות חשבונות השייכים לתומכיהן.

ממוצע הביקורים באתר Press TV עומד על יותר ממיליון בכל חודש, כאשר מקורם של 51% מתוך הטראפיק הדיגיטלי הוא ב-5 מדיניות מערביות.
ארה"ב אחראית על יותר טראפיק מכל מדינה מערבית אחרת ונכון לפברואר 2023 היא מייצגת 20.5% מתוך כלל הטראפיק. אחריה ברשימה מופיעות בריטניה וקנדה (11.9% ו-11.3% בהתאמה).

ניתוח נפרד של האשטגים בטוויטר מלמד שהגרעין של עוקבי Palestine Declassified ממוקם בצד השמאלי של המפה הפוליטית. הדו"ח טוען כי יש להגדיר את פרויקט Palestine Declassified כ-"פעילות שנאה מדינתית בתקשורת הזרה". על פי הדו"ח, הפרויקט משתמש במדיה החברתית להפצת שנאה כלפי יהודים בכלל – וכלפי יהודי בריטניה בפרט.

הפרויקט מקדם מספר תיאוריות קונספירציה אנטישמיות ובין היתר:

הנרטיב שלפיו רשת מדומיינת של מוסדות ובני אדם "ציוניים" הם בעלי השפעה עודפת ובלתי פרופורציונלית על סדר היום הגלובלי, לרבות התערבות במלחמה באוקראינה, הצתה כביכול של המחאות בפרשת מחסה אמיני שנהרגה באיראן על ידי המשטר, וקמפיין שעל פי הנטען נועד "לשפר את תדמיתו של המלך צ'ארלס השלישי בקרב הקהילה המוסלמית בבריטניה".

האשמות שלפיהן הציונים מטפחים קהל של ילדים צעירים, מוסלמים ויהודים, כדי שיהפכו לתומכי הפרויקט הציוני. הנרטיב האנטישמי שלפיו קיימת "אחיזת חנק" ציונית בתעשיית התקשורת והבידור העולמית.

האשמות שלפיהן ארגונים "ציוניים" כביכול אחראים ל"רדיקליזציה בשורות המשטרה בארה"ב, בעזרת טקטיקה ציונית איסלמופובית ללוחמה בטרור". טענה שלפיה האשמות באנטישמיות במפלגת הלייבור הבריטית, תחת הנהגתו של חבר הפרלמנט ג'רמי קורבין, היו למעשה "ציד מכשפות" שנועד להכפיש דמויות באגף השמאלי של המפלגה.

הפעילויות של Palestine Declassified הביאו לפרסום אזהרות לבתי ספר יהודים בבריטניה, לאחר שהפרויקט פרסם טענות שלפיהן בתי הספר "הופכים יהודים צעירים מחוץ לפלסטין למשתפי פעולה של הציונות", כחלק מ"תהליך הקידום והטיפוח של צעירים במטרה להפוך אותם לקיצונים".

מעבר לכך, Press TV מנציחה את העמדות המאוסות של איראן כלפי העם היהודי, זכויות נשים ומיעוטים ,לצד הכחשת שואה. בין היתר יש לציין:

טענות שיהודים היו מעורבים במתקפות 9/11 וכן במגפת הקורונה.

מאמרים שלפיהם השואה היא 'השקר הגדול ביותר שאי פעם סופר'.

תעמולה שלפיה המפגינה מחסה אמיני נהרגה כתוצאה מ'מחלה' ולא מאלימות משטרתית.

שידור ראיונות אנטישמיים עם מנהיג הקו קלוקס קלאן דיוויד דיוק.

הדו"ח קורא לפלטפורמות המדיה החברתית:

לקבוע ולאכוף כללים ברורים בנושא אנטישמיות. להביא בחשבון חרמות קיימים על שידור תוכן, כאשר קובעים האם חשבונות מדיה חברתית (הקשורים בישויות רלוונטיות) מפירים את כללי הפלטפורמה. להכיר ב-Palestine Declassified כ-'פעילות שנאה מדינתית בתקשורת הזרה'.

אימראן אחמד, מנכ"ל המרכז להתמודדות עם שנאה במרחב הדיגיטלי, אמר: "Press TV היא כלי השפעה מדינתי איראני המתקיים אך ורק כדי להפיץ תעמולה מזיקה ליתר העולם, בדגש על עמדות מאוסות כלפי היהודים, השואה, מיעוטים וזכויות נשים.

"פרויקט Palestine Declassified של Press TV הוא פעילות שנאה מדינתית בתקשורת הזרה, המנציחה תיאוריות קונספירציה עתיקות לגבי השפעה יהודית סמויה כביכול על סדר היום הגלובלי ותעשיית הבידור".

"פייסבוק וטוויטר שותפים לדבר עבירה בכך שהם מעניקים לתועמלנים האיראנים את ההשפעה והדהוד שלו הם זקוקים, כדי לחמוק מחרמות על שידור מבית - ולהשפיע על מיליוני משתמשים חדשים במערב".

"חברות המדיה החברתית הממוקמות בעמק הסיליקון בוחלות לטענתן באנטישמיות, אך הן נכשלו בכל האמור בעמידה מול תועמלנים מטעם ממשלת איראן. הן העדיפו לפעול לפי האינסטינקטים החמדניים שלהן, במקום לעמוד לצד השכנים היהודים שלנו, קבוצות מיעוט אחרות שנמצאות על הכוונת של מדינת ההלכה האיראנית".

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, אמר בתגובה לנתונים: "הרפובליקה האסלאמית של איראן, היא מזה זמן רב אחת המממנות המדינתיות הבולטות של האנטישמיות ברחבי העולם. כך שאין זה מפתיע לראות את המשטר האיראני מקדם דימויים אנטישמיים באמצעות ערוצי התקשורת הרשמיים שלו".

עוד אמר: "מה שכה מטריד הוא היקף ההפצה של התעמולה המאוסה הזו מעבר לקהלים האיראניים, בכוונה להגיע למיליוני אנשים בעולם, באמצעות הפלטפורמות המרכזיות של המדיה החברתית. זה בלתי נסלח לאפשר הפצה בסדר גודל כזה - לתועבה אנטישמית כזו. אנו מפצירים במטה ובטוויטר לפתוח מיד בחקירה ולפעול כדי למנוע מ-Press TV ומערוצי המדיה האחרים של המשטר האיראני לחולל נזק, ע"י שימוש לרעה בפלטפורמות המדיה החברתית".

הליגה נגד השמצה איראן אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד