כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התפוצץ עם חגורת נפץ

טורקיה חיסלה את מנהיג דאעש אל-קוריישי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הודיע אתמול כי המודיעין הטורקי חיסל אתמול בסוריה את מנהיג דאעש, אבו חוסיין אל-קוריישי. אל-קוריישי, סירב להיכנע לכוחות הטורקיים. לאחר מכן הוא פוצץ את עצמו עם חומרי נפץ שהיו קשורים לגופו

טורקיה חיסלה את מנהיג דאעש אל-קוריישי
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

נשיא טורקיה ארדואן הודיע הלילה כי כוחות המודיעין הטורקים חיסלו ביום שבת האחרון את מנהיג המדינה האסלאמית (דאעש) אבו חוסיין אל-קוריישי בסוריה. "האדם הזה נוטרל כחלק ממבצע של ארגון הביון הלאומי הטורקי בסוריה", אמר ארדואן בראיון לתקשורת הטורקית, והוסיף שארגון הביון עקב אחריו במשך זמן רב.

על פי דיווחים בטורקיה, הפעולה בוצעה בשעה 01:00 ביום שבת, כאשר כוחות טורקים הסתערו על בית בכפר ליד ג'ינדירס, כ-7 קילומטרים מהגבול הטורקי, כך לפי עיתונאים מקומיים. הכוחות הטורקים התעמתו עם לוחמי דאעש במתחם והקיפו את אל-קוריישי, שסירב להיכנע. לאחר מכן הוא פוצץ את עצמו עם חומרי נפץ שהיו קשורים לגופו.

אל-קוריישי הפך למנהיג הרביעי של דאעש בנובמבר האחרון, כשהמיליציה הודיעה על מותו של קודמו, מעולם לא פורסמו תמונות של קודמו. מייסד דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל על ידי כוחות ארה"ב ב-2019. מוקדם יותר החודש, ארה"ב ביצעה פשיטה עם ​​מסוקים בצפון סוריה, והרגה לפחות שלושה לוחמי דאעש, כולל מנהיג בכיר.

רועי קייס מציין ב'כאן חדשות': ‏רק בשביל הסטטיסטיקה: מאז 2019 ועד היום (אם ארדואן מדייק) חוסלו ארבעה מנהיגים של ארגון דאעש, הראשון והמשמעותי ביותר - חיסולו של מייסד הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. מיליציית דאעש שלטה פעם בשליש מעיראק וסוריה בשיאה בשנת 2014. למרות שהיא הוכתה וכמעט נרמסה בשתי המדינות, לוחמיה ממשיכים לבצע התקפות קטלניות מדי פעם.

 

 .

דאעש טורקיה רג'פ טייפ ארדואן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד