כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קן הצרעות

סוכן סמוי הסתנן לכנופיית אופנוענים נאצית אכזרית

סוכן בדימוס שבילה שנתיים בהצלחה בהסתננות למועדון אופנועים נאצית, נאלץ למצוא דרכים חכמות מללבוש או לענוד סמלי שנאה שלהם בלי שיחשדו בו, הוא סיפר על העבודה ועל החשש בעתיד

סוכן סמוי הסתנן לכנופיית אופנוענים נאצית אכזרית
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

שוטר שעבד כסמוי בכנופיית אופנוענים נאצית ידועה לשמצה חשף כיצד התחמק מלעשות את אחד הקעקועים שלהם. קן קרוק, שעבד עבור הלשכה לאלכוהול, טבק, כלי נשק וחומרי נפץ (ATF), היה הסוכן הפדרלי הראשון שהצליח להסתנן אי פעם למועדון האופנועים של Pagans. הוא בילה שנתיים סמויות בכנופיית העליונות הלבנה, במהלכן היה עד לפשעים אלימים, תיעד בחשאי פגישות בין חברי כנופיה ואפילו בילה מספר ימים מאחורי סורג ובריח על אחזקת אקדח, כך על פי ספר הזיכרונות שלו, "Ring with Evil" (טבעת עם רוע).

הסוכן בן ה-57 הצליח להסתנן לסניף הכנופיה בלונג איילנד, ניו יורק, והפך לחבר מלא. הוא למד מהר מאוד שעליונות הלבנה היא חלק גדול מהאמונות של כת פגאנים, וכתב בספרו: "הם לא שורפים צלבים, אבל הגזענות שרבים פלטו הייתה מתמשכת, בוטה וחזקה".

במהלך תקופתו בחבורה, הוא נאלץ להמציא דרכים חכמות כדי להימנע מהצורך לענוד את סמלי השנאה שלהם. קרוק ידע שהוא לא יכול לעשות קעקוע נאצי, הוא היה צריך לחשוב על דרך להתחמק מזה בלי להתגלות. הוא שכנע את מנהיג הכנופיה שאם הוא יעשה קעקוע נאצי זה יעשה לו נזק במשפחה, ואמר שהוא צריך עוד קצת זמן כדי לראות איך לעשות זאת. הוא סיפר שלמרבה המזל המנהיג קיבל את התירוץ ולא חשד בו.

כתוצאה מהחקירה הסמויה של קרוק נעצרו למעלה מ-20 חברי כנופיה באשמת סחיטה, קשירת קשר לרצח, סחיטה באיומים, סחר בסמים, תקיפה והפרות חוקי נשק - מה שהביא לעונשי מאסר של למעלה ממאה שנות מאסר לכולם יחד.

הוא אמר ל"גארדיאן": "הם הוציאו עליי שני חוזים זמן קצר לאחר המקרה והם נחקרו על כך. אני תחת ההגנה של הסוכנות ATF: הם כל הזמן מגנים עלי ועוקבים ובודקים אחר כל איום או מידע הקשור לאיומים".

למרות זאת, הוא מסרב לחיות בפחד, והוסיף: "לפני כמה שנים אנשים שהיו במצב הזה היו מסתתרים - פשוטו כמשמעו הם היו מתרחקים - אבל בימינו אי אפשר להסתתר. האם הם ירצו להזיק לי? הם יכולים. אני מאוד מודע לעצמי לסביבה שלי. אני תמיד שומר עין, אבל אני לא חי את חיי כשאני מסתכל מעבר לכתפי".

נאצים אופנוענים ארה''ב סוכן סמוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד