כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בג"ץ יחלץ אותו מהסבך?

הח"כ לשעבר שמייצג את חבר הפרלמנט הירדני שניסה להבריח נשק לישראל

ח"כ לשעבר מטעם הרשימה המשותפת הוא אחד מעורכי דינו של חבר הפרלמנט הירדני אל עוודאן שנתפס עם כ-200 כלי נשק בכניסה לישראל. לדבריו אם מרשו לא ישוחרר בכוונתו לעתור לבג"ץ

הח"כ לשעבר שמייצג את חבר הפרלמנט הירדני שניסה להבריח נשק לישראל
אוסאמה סעדי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד מעורכי הדין שמייצגים את חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל עוודאן שניסה להבריח לישראל יותר מ-200 כלי נשק ונתפס, הוא חבר הכנסת לשעבר אוסאמה סעדי, שכיהן כח"כ מטעם סיעת תע"ל כחלק מ'הרשימה המשותפת'. כך פורסם ב'כאן 11'. לקראת הבחירות האחרונות, הודיע סעדי (גיסו של ח"כ אחמד טיבי) על פרישה מהחיים הפוליטיים, וחזר לעסוק במקצועו כעורך דין, וכעת מייצג את הבכיר הירדני.

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות הירדנית 'עמון' כי בית משפט צבאי האריך בשמונה ימים את מעצרו של חבר הפרלמנט אל-עדוואן, החשוד בניסיון להבריח נשק וזהב דרך מעבר אלנבי. בירדן הפגינו אתמול (ראשון) אחר הצהריים מאות בני אדם בדרישה משלטונות הממלכה לפעול לשחרורו של הבכיר העצור בישראל.

עאמר אל-עדוואן, אחיו של חבר הפרלמנט העצור, הודה למפגינים. בהודעה שפרסם, מסר כי הוא "מודה לכולם על נוכחותם ועמידתם לצדנו לטובת מציאת פתרון לסוגיית בננו עימאד". הוא הוסיף כי "אנו מתלכדים סביב הנהגתנו ההאשמית, היא יכולה בעזרת האל לצאת מהמשבר הזה ולהתמודד עמו בניסיון ופיקחות. על ממשלתנו והפרלמנט שלנו יחד להישמע בלבד להוראות ההנהגה האשמית, כדי לצאת בפתרונות שירצו את בני המולדת הזאת על כל חלקיה".

עורך דינו של אל-עדוואן, אוסאמה סעדי, מסר לערוץ 'אל-ממלכה' הירדני, כי הצו שאוסר על מרשו להיפגש עם עורכי דינו, עתיד לפקוע היום בחצות. כמו כן, מסר כי בכוונת עורכי הדין להיפגש עם חבר הפרלמנט מייד עם פקיעת הצו, וכי אם זה יוארך - בכוונתם להגיש לבג"ץ עתירה בנושא.

אל-עדוואן הוא חבר פרלמנט בדואי שתומך בפלסטינים. בעבר הביע תמיכה בחמאס ובזרוע הצבאית של ארגון הטרור. חברי פרלמנט לעומתיים בירדן דורשים להביא לשחרורו באופן מיידי, מה שיוצר למלך עבדאללה בעיות מבית.

חברת פרלמנט ירדן הברחת נשק אוסאמה סעדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד