כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"זה אירוע רב מערכתי"

התאונה המזעזעת: האחות שיתפה במצב המשפחה

יראת דומנוביץ', אחותו של אליה שנפצע אנושות בתאונת הדרכים בדרום, בה נהרג בנו הפעוט מעיין ונפצעו שאר בני המשפחה, עדכנה על ההתמודדות עם המצב המורכב: "מתחילים להבין את היקף השברים"

התאונה המזעזעת: האחות שיתפה במצב המשפחה
התאונה החזיתית בנגב צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בעיצומן של חגיגות יום העצמאות אירעה תאונת דרכים קטלנית בדרום הארץ, בה נהרג התינוק בן השנה מעיין דומנוביץ'. אביו אליה, אמו אילה ואחיו בן ה־7 עדיין מאושפזים. כמו כן, הותר לפרסום כי הנהגת אשר סטתה מהנתיב וגרמה לתאונה הינה יאנה בלום, בת 24 מראשון לציון, וכי בדמה נמצאו כמויות אלכוהול פי 3 מהמותר ושרידי מריחואנה.

יראת דומנוביץ', אחותו של אליה, עדכנה בראיון לרדיו 103FM בפרטים על מצב המשפחה שנפצעה אנושות, פיזית ורגשית כאחד. "אנחנו ארבעה ימים אחרי התאונה הקטלנית הזו, אליה האבא נמצא במצב קשה. הוא מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ, סובל מפגיעה רב מערכתית. בנו אורי בן השבע מאושפז בטיפול נמרץ ילדים, גם הוא מורדם ומונשם. האימא אילה מאושפזת במחלקה הכירורגית, היא נפצעה בינוני אבל פצעי הנפש גדולים מאוד מאחר והיא ההורה היחיד שכרגע נמצא בהכרה בכלל".

"אנחנו בתקופה שאנחנו מאוד עטופים בה על ידי עם ישראל, זורמים לפה אנשים מכל קצוות הקשת והגוונים עם הרבה רצון להתפלל, לעשות טוב ולייצר דברים טובים", הודתה. "אנחנו אנשים של אור, משפחה שבגדול חונכנו וגדלנו על לנסות לייצר טוב בעולם. אנחנו בטוחים וסמוכים שמשטרת ישראל תעשה עבודתה נאמנה, תביא צדק. אנחנו משתדלים לרכז את כל הכוחות שיש לנו כרגע בשיקום וריפוי, להתחיל להדביק את ההריסות, כי יש פה המון מה לעשות".

עוד שיתפה כי "אליה ואילה הקימו משפחה לתפארת. אליה הוא איש משכמו ומעלה, הוא בדיוק סיים תואר כמהנדס, אילה היא מורה. היו להם לצערי הרב, אני בעצמי לא מכילה, יש להם שלושה מתוקים והיה להם ילד בן שנה. משפחה מאוד אוהבת את הארץ, מחוברת לארץ הזו ולאנשים היפים בה. הם יצאו ביום העצמאות לחגוג ולשמוח, נסעו לעל האש עם קרובי משפחה בדרום, ושם קרה מה שקרה, בדרך לשם".

"קיבלנו את הבשורה בעיצומו של יום העצמאות. ההורים שלי בדיוק יצאו משידורי התנ"ך, תוך כדי החידון הם קיבלו המון שיחות, לא הבינו מה קורה, חיכו שתסתיים שאלת ראש הממשלה ויצאו. חשבו שסתם אנשים מתקשרים לברר מי מנצח בחידון", שיחזרה בכאב, והוסיפה: "כרגע אורי מאושפז בבית החולים סורוקה, מורדם ומונשם, נטע ושחר, בני ארבע ושש, שני פרחים שהשתחררו הבייתה ברוך השם והם נמצאים איתנו אצל הסבא והסבתא. אנחנו מקיפים אותם באהבה ובחום, הם מתחילים להבין את היקף השברים".

כאשר נשאלה האם נוצר קשר עם הנהגת הפוגעת, כיוון שגם היא מאושפזת בסורוקה מאז התאונה, הבהירה: "לא. אנחנו לא נמצאים בקשר בכלל, אנחנו באמת כרגע, זה אירוע רב מערכתי, אנחנו מצופפים שורות, משפחה מאוד מלוכדת וחמה, ומשתדלים לקחת את כל המשאבים שנשארו ולהשתמש בהם לשיקום וריפוי. אנחנו מקבלים כל כך הרבה פניות מאנשים מדהימים, מעם ישראל היפה, שנורא רוצה לעזור, לחבק, והיישוב והחברים הקימו קמפיין לגיוס המונים".

"אנחנו יודעים שהתהליך שהם יצטרכו לעבור יהיה שנים קדימה עם המון שלבים של שיקום. מי שרוצה לקחת את האנרגיות והרצון לעזור ולתרגם אותם לידי מעשה - מי שיכול ורוצה לכתוב בגוגל 'מחבקים את משפחת דומנוביץ'', ואנחנו נעריך ונשמח", אמרה לסיום.

תאונה קטלנית כביש 40 מעיין דומנוביץ משפחת דומנוביץ רדיו 103 FM יאנה בלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד