ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"יש להם ארסנל מדהים"

השר לוין מאשים: "הממשל האמריקני עובד עם מתנגדי הרפורמה"

במפגש עם פעילים חרדים שנערך אמש בעיר ביתר עילית האשים שר המשפטים יריב לוין את הממשל האמריקאי בשיתוף פעולה עם המחאה נגד הרפורמה במשפט וטען כי התנגדותם של חברי כנסת בליכוד היא זו שבלמה את החקיקה במושב החורף: "צריכים להבטיח יישור שורות בליכוד"

השר לוין מאשים: "הממשל האמריקני עובד עם מתנגדי הרפורמה"
השר יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (ראשון) התארח שר המשפטים יריב לוין למפגש פעילים בביתו של איש פרסום חרדי, ותיעוד הוידאו מהמקום ניפק לא מעט כותרות למספר כלי תקשורת. ב'וואלה' פורסמה הקלטה מהמפגש בה השר לוין מאשים את הממשל האמריקאי בשיתוף פעולה מלא עם מארגני המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. בנוסף נשמע שר המשפטים מאשים חברי כנסת מהליכוד בכישלון החקיקה.

"אין ספק שאנחנו נמצאים בנחיתות בלתי נתפסת ממש. הם מחזיקים את בית המשפט, את היועמ"שית, את כל ראשי המערכת הכלכלית, את הממשל האמריקני שעובד איתם בשיתוף פעולה על הדבר הזה כמו שרואים את הדברים שנאמרים על ידי האנשים מהממשל שם", אמר לוין.

לדברי השר לוין, גם אם לא היו נעשות טעויות בניהול החקיקה המשפטית, היא הייתה נבלמת: "אין ספק שנעשו שגיאות, אבל שלא תהיה לך לרגע אחד טעות שלו היינו עושים קמפיין הסברה מושלם, אין סיכוי שהיינו מגיעים למצב שונה מהמצב הנוכחי. לצד השני יש ארסנל כלים מדהים והעוצמה שלו נחשפה באירוע הזה כמו שלא נחשפה אף פעם - יש שם מימון בסכומים דמיוניים. תוסיף שליטה מוחלטת בעיתונות, באתרים ynet וואלה! וגם ישראל היום". לוין האשים את האופוזיציה בכך שהיא לא מסכימה לאף חלק ברפורמה במסגרת שיחות ההידברות: "האופוזיציה לא מסכימה לפסיק", טען. "אבל עדיף לנסות ניסיון ולמצות את המהלך הזה - זה ייטיב עם כולם".

לוין טען כי מה שגרם לכישלון החקיקה הוא התנגדות של חברי כנסת מהליכוד להליך. "אנחנו צריכים להבטיח יישור שורות בליכוד, לכם יש חלק מאוד חשוב בזה. זה מה שהכשיל אותנו במושב הקודם ומנע מאיתנו לסיים את העניין", הסביר השר. "המצב לא יכול להישאר כמו שהוא, אני עושה מאמץ גדול לייצר הידוק שורות בתוך הליכוד ובקואליציה, שם אני רואה פחות בעיה. ברגע שייראו שאנחנו מלוכדים, זה ישפיע על הצד השני".

לוין גם התייחס לשאלה של אחד הנוכחים על יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב קידום הרפורמה. על כך לוין השיב כי הוא "מציע לא להיכנס לשמועות ולא לאמירות". עוד אמר: "עדיפה הסכמה על אי-הסכמה אבל כל עוד הסכמה מביאה שינוי אמיתי ולא קוסמטיקה ללא משמעות".

יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד