כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מזקני וחשובי החסידות

הישיש מגור ותלמידו של גאב"ד טשעבין

הרה"ח ר' פרץ נחמן רוזנווסר ז"ל מזקני וחשובי חסידי גור ותלמיד הגאון מטשעבין זצ"ל הלך לעולמו בגיל 93. עלה בילדותו לארץ הקודש לפני השואה וכאן היה דמות מיוחדת כאדם עניו ושפל ברך. הלווייתו תצא הערב משמגר להר המנוחות

הישיש מגור ותלמידו של גאב"ד טשעבין
הרה"ח ר' פרץ נחמן רוזנווסר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים הגיעה הבשורה על פטירתו של הרה"ח הישיש רבי פרץ נחמן רוזנווסר ז"ל מזקני וחשובי חסידי גור ותלמידו של גאב"ד טשעבין זצ"ל והוא בן 93. 

רבי פרץ זצ"ל נולד בפולין בא' טבת תר"צ לאביו הרה"ח רבי יהודה לייב רוזנווסר ז"ל, שהיה מחסידי הרבי ה'אמרי אמת' מגור זי"ע ועלה ארצה לפני פרוץ השואה ויחד עם אביו השתקעו בחיפה, בברכת הרבי. אביו נודע בחיפה כאיש דגול וחסיד אמת. 

כל ימיו היה חוזר על השיר אותו היה שר אביו בעתות שמחה ורצון: "אז מ'איז זוכה גיוועהן קומען קיין ארץ ישראל" - כאשר זכינו לעלות לארץ הקודש.

היה תלמידו חביבו של מרן גאב"ד טשעבין הגאון רבי דוב בעריש ווידענפלד זצ"ל וקיבל ממנו הרבה תורה ודעת. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הרה"ח ר' שמואל מרדכי קורנבליט ז"ל. 

רבי פרץ היה ענוותן ושפל ברך, תמיד הילך בצידי הדרכים ולא חיפש טיבותא לנפשיה. היה תלמיד חכם מופלג שכל ימיו לא מש מאהלה של תורה ויגע בה בהתמדה רבה. 

גם כשכבר היה זקן היה מגיע במסירות לבית המדרש, ובבחירות האחרונות היה יוצא להצביע במסירות נפש. 

בשנים האחרונים שקד בתורה במשך כל היום בישיבת 'דבר תורה' בירושלים, שבראשות הגאון רבי מנחם אייכנשטיין. שם זכו הבחורים האמריקאים לקשר מיוחד עם ר' פרץ ז"ל וראו את שקידתו בתורה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים, בחייו שיכל את חתנו היה הגה"ח רבי שבתי שיקמן זצ"ל מבית שמש שנפטר לבית עולמו לפני כשנתיים, בתו המחנכת יהודית שיקמן המוכרת כמי שכתבה את השירים 'יהודים הם בני מלכים' של ר' חיים בנט.

אחיו הגדול רבי אברהם טוביה ז"ל היה משמשו בקודש של הרבי ה'אמרי אמת'. גיסיו היו הגה"ח רבי חיים מאנדל זצ"ל מאנטוורפן והרב החסיד רבי חיים בער רובינשטיין ז"ל מחותנם של הפני מנחם והאדמו"ר מגור. 

מסע הלוויה תצא הערב בשעה 20:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול של חסידי גור ברחוב ירמיהו להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות גור הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד