י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעיה קשה ומטרידה

הפתרון של עיריית בני ברק למכת העכברים בעיר

בעיריית בני ברק מציעים פתרון למכת העכברים והחולדות שמכה בשנה האחרונה בעיר. בעירייה מתכננים החלפת כל הפחים הפתוחים בעלות של 8 מיליון שקל לצד אכיפת גרוטאות ופסולת מחצרות הבתים בעיר. כל הפרטים

הפתרון של עיריית בני ברק למכת העכברים בעיר
אילוסטרציה. צילום: pixabay

תופעת העכברים והחולדות בשנה האחרונה בעיר בני ברק הגיעה למצב בלתי נסבל בקרב תושבי עיר התורה והחסידות. בתקופה האחרונה הנושא עלה על סדר היום בישיבת המועצה בעירייה כמה פעמים על ידי נציג הליכוד יעקב וידר וכעת בעיריית בני ברק מגיבים באופן רשמי לראשונה ומסבירים ואף מציעים פתרונות. 

"מכת העכברים בעיר הינה תופעה קשה, ומטרד מדאיג. התופעה לצערנו מוכרת וקיימת במספר ערים ברחבי הארץ, אך בני ברק סובלת ממנה באופן קשה מאז הוחל בחפירות הרכבת הקלה לאורך כל תוואי ציר ז'בוטינסקי".

בעירייה מסבירים כי הם מטפלים בנושא: "העירייה ערכה פיילוט ייחודי וחדשני שכלל מתווה ניקיון מוגבר, הדברה מאסיבית וחששנית ועידוד פינוי פסולת פרטית בחצרות הבתים".

לדברי דוברות העירייה: "במסגרת הדיונים המקצועיים, מקיים ראש העיר התייעצויות עם ערים שונות לבחינת צעדים ויוזמות שנעשו בישראל לאורך השנים. תהליך הפיילוט עדיין נמשך, במטרה למצוא מתווה ישים וכוללני שיניב מענה בזמן קצר".

בעירייה מביאים גם פתרונות: "בהתאם לבקשת ראש העיר אברהם רובינשטיין, החליטה מועצת העיר בישיבתה האחרונה על מגוון צעדים ובכללם השקעה של כ-8 מיליון שקלים להחלפת כלל פחי האשפה הפתוחים ("צפרדעים"), בתוספת של 100 פחים טמונים שיותקנו ברחבי העיר בנוסף על למעלה מ-80 פחים שהתקנתם הושלמה בימים אלו, דבר שלדעת כלל המומחים יביא בהדרגה להפחתה בהיקפי תופעת העכברים. יחד עם זאת, פעילות הדברה מאסיבית תבוצע בכל העיר בהתאם למחויבות ליסודות ההגנה על הסביבה ושמירה על בריאות תושבי העיר ושמירה על החי בהתאם לחוק".

ראש העיר אברהם רובינשטיין מצוי באופן אישי בשיחות עם ראשי רשויות וגורמי מקצוע בכירים ומשקיע משאבים רבים בכדי להוביל פתרון משמעותי למיגור כולל של התופעה שהתאזרחה בעיר מאז עבודות החפירה בתוואי הרכבת הקלה.

בעירייה מצביעים על הסיבות: "כלל המומחים מצביעים על שלושת הממי"ם כגורמי על למכת המכרסמים - מים מחסה ומזון. למרבה הצער, חלק משמעותי מהחצרות בעיר מהווה ריכוז גבוה של חפצים ישנים, גרוטאות ופסולת, דבר שגורם למחסה עבור בעלי החיים. לאורך התקופה, המדיניות העירונית הייתה להימנע מצעדי אכיפה משמעותיים כנגד תושבים שאינם מפנים חצרות, אך כאמור גם מדיניות זו נבחנת מחדש בימים אלו בכדי למנוע פגיעה של יחידים באיכות החיים של הכלל. אנו נחושים לעשות הכול ובכל דרך, להביא למיגור התופעה באופן מוחלט".

עיריית בני ברק עכברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד