כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שיגר מכתב למפכ"ל

מפקד מחוז תל אביב על הדחתו: "לא חוקית"

ניצב עמי אשד זומן אתמול לראיון אצל המפכ"ל לקראת העברתו מתפקידו לתפקיד ראש אגף ההדרכה | עורך דינו שיגר מכתב למפכ"ל: "התנהלות פסולה, לא חוקית ושערורייתית"

מפקד מחוז תל אביב על הדחתו: "לא חוקית"
ניצב עמיחי אשד צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, שלח היום (שני) מכתב למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי. במכתב שנשלח למפכ"ל על ידי עורכי דינו, מתייחס אשד לראיון שנערך עמו אמש לקראת העברתו לתפקיד ראש אגף ההדרכה.

"אמש זומן מרשי לראיון שהוגדר על ידך כחלק מסבב "ראיונות לכלל הניצבים לקראת סבב מינויים", כאשר בפועל, היה מדובר, הלכה למעשה, בהליך פסול של הדחה במסווה של "ראיון"", נכתב.

"לתדהמת מרשי, במעמד "הראיון" הטחת בו טענות שווא מבלי שאפשרת לו לקבל לידיו מבעוד מועד את רשימת טענותיך המופרכות, ובכך פגעת פגיעה אנושה בזכותו הבסיסית והטבעית להתייעץ ולהתכונן להליך כדבעי ובכלל זה, להעביר התייחסות מפורטת לכל אחת ואחת מהטענות חסרות הבסיס שהעלית ב"ראיון".

"מדובר בהתנהלות פסולה, לא חוקית ושערורייתית העומדת בניגוד גמור לכללי המשפט המנהלי, לכללי מנהל תקין, לכללי הצדק הטבעי בכלל ופקודות המטא"ר בפרט ועל פניו השיקולים העומדים בבסיסה הינם שיקולים בלתי ענייניים, אישיים ואף חמור מכך פוליטיים", טוען אשד.

נזכיר כי לפני כשבועיים הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את השר בן גביר והמפכ"ל לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו של עמי אשד מתפקידו. על ההחלטה החדשה, היא קובעת, להתקבל לאחר שתינתן לאשד הזדמנות להשמיע את עמדתו, ולאחר שקילה מחדש של השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנהלי המשטרה ולהסדרים המקובלים.

גלי בהרב מיארה הודיעה כי במסגרת הבחינה המשפטית שנערכה על ידי המשנים ליועצת המשפטית לממשלה - עמית מררי וגיל לימון, הובאו עמדותיהם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה, וגורמי המקצוע והמשפט הרלוונטיים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל. "במסגרת הבחינה עלה כי תהליך קבלת ההחלטה חרג מדרך העבודה המקובלת וכי יש חשש משמעותי שנפלו פגמים בתהליך קבלת ההחלטה", נמסר מטעם היועצת המשפטית.
בין היתר, טוענת מיארה, "החלטתו של השר לפרסם את ההחלטה על העברתו מתפקיד של ניצב אשד במהלכן של ההפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, לרבות בעיר תל אביב, לאחר שהשר הודיע על אי שביעות רצונו מהתנהלות המשטרה. ההודעה נמסרה לניצב אשד בשיחה טלפונית, כשמיד אחריה נמסרה הודעה באמצעי התקשורת".

ממשטרת ישראל נמסר: "ראיונות סגל הפיקוד בדרג הניצב שמתקיימים, הינם חלק מסבב מתוכנן, עם סיום הראיונות יקיימו המפכ"ל רנ״צ יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר דיון בנוגע לשיבוצם של הקצינים כמקובל".

הדחה קובי שבתאי עמיחי אשד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד