כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מפקפקים בדברי ארדואן

ארה"ב: "איננו יכולים לאשר את חיסול מפקד דאעש"

ארה"ב מסרבת עד כה לאשר את הטענות של טורקיה לפיהן כוחות צבא טורקיה הרגו את המנהיג של ארגון "המדינה האסלאמית" במבצע בצפון סוריה. "איננו יכולים לאשר זאת"

ארה"ב: "איננו יכולים לאשר את חיסול מפקד דאעש"
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן טען אתמול בראיון לערוץ TRT הטורקי כי מנהיג דאעש אבו אל-חוסיין אל-חוסייני אל-קוריישי "נוטרל כחלק ממבצע של ארגון הביון הלאומי הטורקי בסוריה ביום שבת".

כלי תקשורת בטורקיה, שציטטו מקורות ביטחוניים, דיווחו כי המבצע התרחש בעיירה ג'נדריס שבצפון סוריה, באזור שנשלט על ידי קבוצות מורדים שנתמכות על ידי טורקיה, וכי מנהיג דאעש היה תחת מעקב מזה זמן מה.

גורם רשמי אמריקאי, ששוחח עם VOA בעילום שם, אמר כי עד כה "וושינגטון לא ראתה דבר המצביע על כך שמנהיג המדינה האסלאמית אכן נהרג".

"איננו יכולים לאשר זאת", אמר הפקיד. "יתרה מכך, אין לנו מידע שיתמוך בטענה זו".

מעט מאד ידוע על מנהיג דאעש אבו אל-חוסיין. האזכור הראשון של שמו הגיע בנובמבר האחרון, כאשר ארגון הטרור הכריז עליו כמנהיג דאעש החדש באותה הודעה שבה הכריז על מותו של קודמו, אבו אל-חסן אל-האשימי.

על פי דיווחים בטורקיה, הפעולה בוצעה בשעה 01:00 ביום שבת, כאשר כוחות טורקים הסתערו על בית בכפר ליד ג'ינדירס, כ-7 קילומטרים מהגבול הטורקי, כך לפי עיתונאים מקומיים. הכוחות הטורקים התעמתו עם לוחמי דאעש במתחם והקיפו את אל-קוריישי, שסירב להיכנע. לאחר מכן הוא פוצץ את עצמו עם חומרי נפץ שהיו קשורים לגופו.

אל-קוריישי הפך למנהיג הרביעי של דאעש בנובמבר האחרון, כשהמיליציה הודיעה על מותו של קודמו, מעולם לא פורסמו תמונות של קודמו. מייסד דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, חוסל על ידי כוחות ארה"ב ב-2019. מוקדם יותר החודש, ארה"ב ביצעה פשיטה עם ​​מסוקים בצפון סוריה, והרגה לפחות שלושה לוחמי דאעש, כולל מנהיג בכיר.

דאעש טורקיה ארה''ב צבא טורקיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד