י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לא רק הרפורמה והגיוס

הולכת ומתרחקת חזרתו של דרעי לממשלה

נראה שמשה ארבל ימלא עוד זמן רב את מקומו של אריה דרעי במשרדי הפנים והבריאות, לאחר שחוק דרעי 2 שאמור היה להחזיר אותו לשולחן הממשלה יתעכב עוד יותר בהסכמה מצידו 

הולכת ומתרחקת חזרתו של דרעי לממשלה
אריה דרעי בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכנסת חזרה אמש (שני) לכנס הקיץ שכבר החל בלהט עם דיון 40 חתימות שבו נכח ראש הממשלה בנימין נתניהו לכל אורכו כמתחייב בחוק ואף סיכם אותו בנאום שבו הופרע על ידי כמה מחברי האופוזיציה שהורחקו מהמליאה.

בעוד מדובר שחקיקת הרפורמה המשפטית וחוק הגיוס נדחים - גם "חוק דרעי 2" ייאלץ לחכות. לפי הדיווח ב'כאן 11', ראשי הקואליציה, ובמיוחד יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי עצמו, הגיעו להבנה שיש צורך להשהות את חקיקת החוקים הללו עד להעברת תקציב המדינה כדי להבטיח את שרידותה של הממשלה.

שכן אם תקציב המדינה לא עובר הממשלה נופלת באופן אוטומטי והכנסת מתפזרת לבחירות. על כן הוחלט בקואליציה למקד את מירב הכוחות והמאמצים להעברת חוק תקציב המדינה שהינו חוק יסוד ודורש 61 אצבעות לפחות.

בתוך כך, לפי הדיווח, בשיחות האחרונות שנערכות בחסות נשיא המדינה יצחק הרצוג, מנסים ב'יש עתיד' של יאיר לפיד להכניס את חוק הגיוס כחלק מההסכמות הרחבות על הרפורמה המשפטית. למעשה, לפיד שבנה על הנושא את הקריירה הפוליטית מבין שחוק הגיוס הינו חומר נפץ פוליטי - ומנסה לכרוך אותו במסגרת ההסכמות הרחבות. חבר הכנסת בני גנץ והנשיא יצחק הרצוג לא מסכימים עם המהלך ויש לו התנגדות מוחלטת. גורם שמעורב בשיחות אמר ל'כאן' כי ראש האופוזיציה לפיד מציב את הדרישה על מנת לפוצץ את המשא ומתן.

חוק דרעי חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד