כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חלקם מעל 20 שנה

כ-25 אלף קשישים ממתינים בתור לדיור

משך ההמתנה של ניצולי שואה לקבלת דירה בדיור הציבורי עומד על שנתיים וחצי, ישנם מקרים בהם קשישים מחכים לקבלת דירה למעלה משני עשורים. כך נחשף בוועדת הקליטה בכנסת | יו"ר הוועדה ח"כ פורר: "הממשלה שמה את העלייה והקליטה בתחתית סדר העדיפויות שלה"

כ-25 אלף קשישים ממתינים בתור לדיור
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר 'ישראל ביתנו' התכנסה לדיון ישיבת מעקב בנושא היערכות משרדי הממשלה לפתרונות דיור לעולים חדשים.

לפי נתוני משרד העלייה והקליטה 24,151 קשישים ממתינים לדיור ציבורי, מתוכם 6,123 ניצולי שואה. משך ההמתנה של ניצולי שואה לקבל סיוע בדיור ציבורי הוא כשנתיים וחצי וישנם קשישים שממתינים לדיור ציבורי מעל 20 שנים.

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ פורר אמר בדיון: "העבודה של ועדת המשנה בראשות ח"כ אלקין היא מבורכת ושמה את הנושא החשוב הזה על סדר ביום. אנחנו לצערי לא הולכים קדימה אלא נמצאים בקרב בלימה כדי לא ללכת לאחור. באופן ברור, הממשלה שמה את העלייה והקליטה בתחתית סדר העדיפויות שלה. דברים שהיו אמורים להתקדם – נתקעים. בקיצוץ ההחלטה לתוספת סיוע לקשישים שר השיכון והבינוי מתייחס לקשישים בישראל כאל אזרחים סוג ב'".

ח"כ זאב אלקין 'המחנה הממלכתי', יו"ר ועדת המשנה לסיוע בדיור ודיור ציבורי לעולים הגיב לנתונים ותקף את הממשלה: "בתוך חודשים בודדים מהקמת הממשלה ישנה נסיגה דרמטית בסיוע לעולים, במיוחד לעולים קשישים. החלטות חשובות שהתקבלו בממשלה הקודמת הוקפאו ותקצובם לא מתממש. קיים היעדר תקצוב לבנייה של 1,500 יח"ד לדיור ציבורי עבור קשישים, יש להתמקד בהגדלת הסיוע בשכר דירה לקשישים זכאי דיור ציבורי, ומענק הסתגלות מיוחד לעולים מאוקראינה ורוסיה שניתן לאחר המלחמה".

עודד פורר בראשות הוועדה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

אולגה דדון, סמנכ"לית דיור במשרד העלייה והקליטה, הגיבה ואמרה: "אנחנו מדברים על קביעת זכאות לדיור ציבורי החל מחודש שביעי, עדכנו את הנוהל ונכניס את הסעיף הזה. הזכאות לעולים חדשים בדיור הציבורי היא ל-15 שנים למעט קשישים, ההיגיון אומר שמבחינת התאקלמות אוכלוסיית הקשישים היא הכי מאתגרת".

באגף התקציבים במשרד האוצר טענו כי הם ערכו בדיקות יחד עם הגורמים הרלוונטיים במשרד השיכון שיכון והתברר כי אכן היה סיכום עם המנכ״ל הקודם לגבי הפעימה של בניית שירות לדיור הציבורי. לטענת האוצר הוחלט כי הפעימה השנייה תהיה הפעימה הסופית המיישמת במלואה את החלטות הממשלה.

ח"כ עודד פורר יו"ר הוועדה סיכם את הדיון ואמר: "אבקש לנסח פנייה ליועץ המשפטי של משרדי האוצר והשיכון והבינוי, ולקבל חוות דעת לגבי יישום החלטת הממשלה לבניית אלפי יחידות דיור נוספות בדיור הציבורי. לוחות הזמנים שונים לגמרי בציפיות שלנו ונראה כי אין כוונה ליישם את קיצור הזמנים. הצפייה שלנו היא שהדברים יקרו בטווח הזמן המידי. אם אתה גם קשיש וגם עולה - אין לך לצערי כתובת בממשלה הזו".

דיור ציבורי קשישים ניצולי שואה עודד פורר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד