ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
משפחה מפורקת

"אחד המקרים העצובים ביותר שנתקלתי בהם עד כה"

הם עלו לארץ לפני שלוש וחצי שנים, ומאז הספיקו להתמודד עם אבא חולה קורונה שהיה מאושפז חצי שנה ונפטר, וגם לעבור דירה ארבע פעמים, בארבע ערים שונות • התוצאה: משפחה מפורקת, אפס הכנסות, ילדים בלי מוסדות לימוד, עוני מחפיר ומצוקה מזעזעת

"אחד המקרים העצובים ביותר שנתקלתי בהם עד כה"
הרב רוזנברג זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מקרה מחריד של משפחה ש'נפלה בין הכיסאות': עד לפני פחות מחמש שנים, היתה משפחת רוזנברג משפחה נורמטיבית. האבא, הרב יצחק עבד במקצועו כרופא, ואת רוב עתותיו הקדיש ללימוד התורה. הם חיו בצניעות בארה"ב, לא חיפשו להתעשר ושמחו עם מה שהיה להם.

לתרומה לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>>

אבל אז נשרפה הדירה שלהם על כל תכולתה, והם הפכו חסרי כל. במשך מספר חודשים התגלגלה המשפחה מפיתרון זמני אחד למשנהו, עד שלבסוף קיבלו ההורים ר' יצחק והגב' פראדל החלטה אמיצה: "אם ממילא אין לנו בית ואין לנו כלום", אמר ר' יצחק, "אם ממילא אנחנו צריכים לבנות הכל מחדש, אולי ננצל את ההזדמנות ונעלה לארץ הקודש?".


הם אכן עלו לארץ, וזמן קצר לאחר מכן נדבק ר' יצחק בנגיף הקורונה, בעת שחזר מאומן בראש השנה.

לארץ הוא הוחזר כשהוא מורדם ומונשם. חצי שנה נאבקו הרופאים על חייו, עד שלבסוף ניצחו אראלים את המצוקים. הוא נפטר לבית עולמו והובא למנוחות בהלוויה קטנה ומצומצמת. לא היו לו כמעט מכרים בארץ שיכלו לבכות את לכתו.

המשפחה נותרה לבד, בלי משען ומשענה, הילדים עדיין לא שובצו במוסדות לימוד, כי האם המתינה לבעלה שיתעורר ויטפל בעניין... לא היו להם הכנסות, הם לא יודעים את השפה, לא מסתדרים בשום צורה.

בלית ברירה הם נאלצו לעבור דירה למקום זול, יותר, ולאחר מכן עברו בשנית ובשלישית עד שהגיעו לביתם הנוכחי בטבריה, לפני כשנה וחצי.

עם זאת, התושבים המקומיים לא הבחינו מיד במצוקה, ורק באחרונה התברר עד כמה המצב שם חמור.

בבית היו שבעה ילדים ואם אלמנה. בן אחד התחתן וכעת עומדת בת נוספת להתחתן. כל המשפחה הגדולה הזאת מתגוררת ביחידת דיור שבמקור נועדה לשמש לזוגות צעירים.

אין להם רהיטים, הבגדים מונחים בערימות על הרצפה, אין להם מכונת כביסה, והם נאלצים לשלוח את הבגדים למכבסה, אלא שאין להם יכולת לשלם על כך, ולכן הבגדים עוברים כיבוס רק לעיתים רחוקות.

באחרונה ממש, הבחינו תושבים מקומיים במצוקה הנוראה והחלו לערב את אנשי הצדקה. ואכן, מנהל של אחד מארגוני החסד הגדולים בארץ נכנס בעובי הקורה ובחן את המקרה. לאחר בדיקה קצרה הוא הרים את ידיו ואמר "זה אחד המקרים הקשים ביותר שנתקלתי בהם מאז התחלתי בפעילות הציבורית".

המשפחה חייבת עזרה, עם ישראל מתבקש לסייע להם. אחרת, הילדים של משפחת רוזנברג היקרה ימשיכו לסבול מעוני מחפיר והזנחה נוראה לצד היתמות הכואבת.

לתרומה לאלמנה וליתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד