כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דף חדש ביחסים

שר החוץ קרא לפרסם גינוי על המשכורות למחבלים

דף חדש ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופאי. שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של האיחוד האירופאי, ג'וזף בורל, החליטו על קיום "מפגש פסגה ישראל איחוד אירופאי" (מפגש אסוסיאציה) עוד השנה, ככל הנראה בירושלים

שר החוץ קרא לפרסם גינוי על המשכורות למחבלים
שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של האיחוד האירופאי, ג׳וזף בורל צילום: Johanna Géron שגרירות ישראל לא״א

שר החוץ אלי כהן נפגש הערב (שלישי) בבריסל עם הנציג העליון למדיניות חוץ וביטחון של האיחוד האירופאי, ג’וזף בורל. בפגישה דנו השניים בחיזוק הקשרים בין ישראל לבין האיחוד האירופאי וקיום מפגש פסגה (מועצת אסוציאציה) עוד השנה, ככל הנראה בירושלים.

שר החוץ כהן קרא לבורל לפרסם גינוי חד משמעי למדיניות הרשות הפלסטינית המשלמת משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם בעבור רצח ישראלים. השר כהן קרא גם לקידום סנקציות על איראן ואמר כי זה הזמן לפעול על מנת לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית.

הפגישה היתה מוצלחת מאד, אך אי אפשר שלא להיזכר כי בחודש מרץ האחרון שיחה בין השניים התפוצצה, עד כדי כך שבישראל סרבו לאפשר את כניסתו של בורל. בורל כזכור עד כה הוחרם בישראל בשל עמדותיו החריפות בנושא הפלסטיני.

שר החוץ אלי כהן בסיום הפגישה: "ישראל פותחת דף חדש ביחסיה עם האיחוד האירופאי. בפגישתי עם ג’וזף בורל, החלטנו על קיום מפגש פיסגה בין ישראל לאיחוד עוד השנה, ובכוונתנו לארח את המפגש בירושלים. שמחתי לשמוע את דבריו של בורל אשר גינה את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל ואת הטרור הפלסטיני, וחזר על מחויבותו של האיחוד האירופאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה. קראתי לבורל להוציא גינוי חד משמעי למדיניות הרשות הפלסטינית לתשלום משכורות למחבלים שרצחו אזרחים ישראלים, מדיניות מסיתה ומעודדת טרור".

מטעם האיחוד האירופאי נמסר השניים דנו ביחסים הבילטרליים בין האיחוד האירופי וישראל וכן בנושאים אזוריים.

בורל אמר כי שיתוף הפעולה בין האיחוד האירופי לישראל הוא חזק מאוד והאיחוד האירופי מעוניין להעמיק את הקשר הזה עוד יותר, בתקווה לפגישה נוספת השנה. "לא רק כדי להמשיך ולחזק את היחסים בין האיחוד האירופי לישראל, אלא גם בגלל החשיבות של שיתוף הפעולה להתמודדות עם אתגרים גלובליים, ביניהם מלחמת התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה, או תפקידה האזורי של איראן".

באיחוד ציינו כי לצד גינוי התקפות הטרור והטילים נגד ישראל, והמחויבות של האיחוד האירופי לזכותה של ישראל להגן על עצמה. "כל תגובה חייבת להיות מידתית ובהתאם לחוק הבינלאומי". במקביל, בורל הביע דאגה "מהמצב בשטח הפלסטיני הכבוש".

באיחוד האירופי הדגישו כי הם "תומכים בהסכמי הנורמליזציה שישראל חתמה עם מספר מדינות ערביות ומוכנות לבחון יוזמות נוספות" עוד נאמר: כי "האיחוד האירופי וישראל ימשיכו להעמיק את הדיאלוג הבילטרלי ביניהם בכל הנושאים הללו" בורל נענה להזמנת השר כהן לבקר בישראל.

האיחוד האירופאי שר החוץ אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד