י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תנובה פרצה את הסכר

כל המחלבות מצטרפות: מוצרי החלב מתייקרים

אחרי 'תנובה', גם טרה, שטראוס ומחלבות גד הודיעו על העלאת מחירי מוצרי חלב שאינם בפיקוח | טרה צפויה להעלות מחירים בכ-8%, שטראוס בכ-2.5% ותנובה ומחלבות גד בכ-5% בממוצע • גם משווקת המזון דיפלומט הודיעה על העלאת מחירים החל מחודש יוני 

כל המחלבות מצטרפות: מוצרי החלב מתייקרים
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

אחרי תנובה, שוק החלב הישראלי הלא מפוקח כולו מתייקר. גם טרה ושטראוס הודיעו על העלאת מחירים וזאת כחודש לפני חג השבועות - חג מאכלי החלב. 

שעות אחרי ש'תנובה' הודיעה על ייקור מוצריה, גם מחלבת 'טרה' שלחה מכתב לקמעונאים ובו הודיעה על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים. במחלבה הודיעו שבעקבות החלטת הממשלה על התייקרות המוצרים המפוקחים, יעודכן גם מחירון המוצרים הלא מפוקחים בכ-8%. השינוי יחל ב-8 במאי.

גם חברת 'שטראוס' הודיעה היום על עדכון מחירים של מוצרי המחלבה לקמעונאים בשיעור ממוצע של 2.33%. בין המוצרים שמחירם יתעדכן נכללים המוצרים המפוקחים ומוצרים נוספים כמו חלב יטבתה לסוגיו, גבינות הסקי, יוגורטים, קוטג', שמנת חמוצה, שמנת להקצפה ומשקאות פרו.

קוטג' תנובה. צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90.

ב'שטראוס' אומרים שהמוצרים שמחירם יתעדכן מהווים כ-30% מסך מוצרי המחלבות, והחלב הגולמי בהם מהווה חומר גלם מרכזי. "עליית המחיר מכסה רק חלק קטן מסך ההתייקרויות שהחברה סופגת, לרבות בגין עליית מחיר החלב הגולמי", מסרו בשטראוס. עדכון המחירים ייכנס לתוקף החל מ-10 במאי.

ולא רק 'טרה' ו'שטראוס', גם 'מחלבות גד' מצטרפת להעלאת המחירים, והודיעה הערב על עדכון מחירון מוצריה בשיעור ממוצע של 5%. המחירון החדש צפוי להיכנס לתוקף במהלך הימים הקרובים.

מוקדם יותר 'תנובה' הודיעה על התייקרות של כ-5% בממוצע על מוצרי החברה הלא מפוקחים. מבין המוצרים שיתייקרו - יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה ארוזה, גבינות מלוחות ועוד. מתנובה נמסר כי ההעלאה היא "בשל הגידול המשמעותי בתשומות, ובראשן מחיר החלב הגולמי". עדכון המחירים ייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, 7 במאי.

צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90.

לצד תנובה, שטראוס וטרה, משווקת המזון הענקית 'דיפלומט' הודיעה גם היא לקמעונאים על העלאת מחירי מוצריה החל מחודש יוני. מדיפלומט נמסר: "עליות המחירים של חלק ממוצרי ספקנו נקבעו כבר במהלך 2022, ואנו ספגנו אותם ונמשיך לספוג אותם עד תחילת יוני. כמו כן, הצלחנו להשאיר חלק מהמוצרים ללא שינוי מחיר, וכך נשתדל גם בעתיד".

שר הכלכלה מנסה להילחם בהשתוללות המחירים

שר הכלכלה ניר ברקת הודיע היום בתגובה כי שוחח עם ראש רשות התחרות מיכל כהן והנחה אותה לבדוק אם יש מקום לפתוח בבדיקה בנוגע לתיאום מחירים בין שטראוס, טרה ותנובה - שהודיעו כולן על ההתייקרות במחירי החלב היום. "הגיע הזמן לטפל במונופולים של יצרני המזון הגדולים ולהגן על הציבור מהשתוללות המחירים שלהם", הוא טען.

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן התייחס גם הוא להתייקרות ומסר: "לצערי, כפי שאמרתי השבוע, היה צפוי מראש שעם העלאת מחירי החלב המפוקחים, יעלו גם את מחירי המוצרים הלא מפוקחים. לכן היה צריך לקבל את המלצת ועדת הכלכלה למנוע את העלאת מחירי החלב. מדובר בנטל נוסף ולא לגיטימי על הציבור".

בתוך כך, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם היום את דוח ענף החלב בישראל, בו ציין כי ישנו פער בין מחיר ליטר חלב רגיל לצרכן בישראל, למחיר הממוצע במדינות המפותחות. הפער במחיר עומד על לא פחות מ-77%. לפי המבקר, הסיבה העיקרית לפער במחיר היא שהמדינה לא עוברת מתמיכות עקיפות לתמיכות ישירות כפי שהתחייב בפני ארגון הסחר העולמי.

מחלבות גד שטראוס טרה תנובה מוצרי חלב העלאת מחירים עליית מחירים יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד