כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"נאצים החוצה"

ראש עירייה בגרמניה לוקח 'פסק זמן' לאחר השמצה גזענית

ראש עיריית טובינגן, שבדרום-מערב גרמניה, הודיע כי הוא לוקח "פסק זמן" לאחר שספג ביקורת קשה על שימוש בהשמצה גזענית בוועידה. "אם מישהו משתמש במילה לא נכונה אז הוא נאצי עבורכם". הוא הודה גם שראש עיר "לעולם לא צריך לדבר כך"

ראש עירייה בגרמניה לוקח 'פסק זמן' לאחר השמצה גזענית
בוריס פאלמר צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית טובינגן, שבדרום-מערב גרמניה, הודיע כי הוא לוקח "פסק זמן" לאחר שספג אש בסוף השבוע האחרון על שימוש בהשמצה גזענית. בוריס פאלמר גם אמר שהוא יתפטר ממפלגת הירוקים בעקבות ביקורת על השימוש החוזר שלו במונח גזעני עבור אנשים שחורים בוועידה ביום שישי האחרון, מה שגרם לכמה מהמשתתפים לצאת במחאה.

פאלמר כבר הושעה על ידי מפלגת הירוקים הנוטה לשמאל בגלל השימוש שלו בשפה גזענית כשהוא התייחס לשחקן כדורגל שחור. פעילים נגד גזענות התאספו מחוץ לאירוע, ועידה בנושא הגירה בהנחיית אוניברסיטת פרנקפורט, וקראו "נאצים החוצה" בתגובה לנוכחותו.

פאלמר השתמש שוב ושוב בהשמצה הגזעית וטען שהוא מותקף ללא צדק. "אם מישהו משתמש במילה לא נכונה אז הוא נאצי עבורכם", אמר לפעילים, ואמר שהמוניטין הזה יישאר בו כמו "טלאי צהוב" שהיהודים נאלצו לענוד בתקופת הרייך השלישי.

בהצהרה לתקשורת פאלמר התנצל בפני "אלה שאכזבתי" ואמר שראש עיר "לעולם לא צריך לדבר כך". ראש העיר בן ה-50, שסבו היה יהודי, הוסיף כי הוא "מצטער" על כך שיצר את הרושם שהוא ממעיט בחשיבות השואה.

פאלמר אמר שהוא יבקש "עזרה מקצועית" כדי למנוע מעצמו להגיב בצורה לא הולמת כאשר ירגיש מותקף שלא בצדק בעתיד.

פאלמר נבחר לראשונה לראש העיר, אוכלוסייה של 90,000 בשנת 2006 וזכה שוב בבחירות בשנה שעברה.

גרמניה נאצים גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד