א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ב-21 במאי הקרוב

יוון אוסרת על מפלגה עם קשר ניאו-נאצי להתמודד בבחירות

בית המשפט העליון של יוון אסר על מפלגה הקשורה לקבוצת השחר הזהוב הניאו-נאצית להתמודד בבחירות הכלליות ב-21 במאי, כך אמר מקור משפטי. יו"ר המפלגה מנהל ערוץ יוטיוב עם יותר מ-120,000 מנויים  

יוון אוסרת על מפלגה עם קשר ניאו-נאצי להתמודד בבחירות
משטרת יוון צילום: משטרת יוון

בית המשפט העליון של יוון אסר על מפלגה עם קשרים הדוקים לקבוצת השחר הזהוב הניאו-נאצית להתמודד בבחירות הכלליות ב-21 במאי, כךאמר מקור משפטי לתקשורת המקומית.

מפלגת הימין הקיצוני של איליאס קאסידיאריס, מנהיג מורשע של מפלגת שחר הזהוב שהתפרקה והוצאה מחוץ לחוק, לא תוכל להציב מועמדים, כך קבע בית המשפט. המפלגה הלאומנית הקטנה 'אלנס' הוקמה ב-2020 על ידי קאסידיאריס, דובר ומחוקק לשעבר של "שחר הזהוב", כמה חודשים לפני שנשלח לכלא.

קאסידיאריס היה בין כמה מחברי שחר הזהוב המובילים שנגזרו עליהם עונשי מאסר כבדים באוקטובר 2020 על ידי בית משפט שתייג את המפלגה הניאו-נאצית כארגון פשע. אבל זה לא מונע ממנו להטיף לתומכיו באמצעות הודעות קוליות מהכלא ולנהל ערוץ יוטיוב עם יותר מ-120,000 עוקבים.

השחר הזהוב הייתה בשיאה הפוליטי עם-18 מושבים בפרלמנט מתוך 300 מושבים, וזאת לאחר קמפיין מאסיבי של המפלגה בשנת 2012 על רקע כעס על המשבר הפיננסי ביוון שהכפיש את המפלגות הפוליטיות המרכזיות.

שלוש שנים מאוחר יותר, היא גם שלחה שלושה נציגים לפרלמנט האירופי, אך החקירה נגדה גבתה את מחירה, וגרמה למספר חברים בכירים לערוק. בבחירות בשנת 2019 המפלגה לא הצליחה לזכות במנדט אחד.

יוון נאצים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד