י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מדיניות של חסינות למחבלים"

הירי לדרום: חברי כנסת וראשי רשויות נגד מדיניות הממשלה

בקואליציה מתחו ביקורת נגד מדיניות הממשלה מול ירי הרקטות מעזה. דנון: "היינו צריכים לקום הבוקר ולשמוע כמה מחבלים חוסלו הלילה בתקיפות". גם בקרב ראשי רשויות נשמעת ביקורת חריפה. דוידי: "ראש הממשלה ממשיך לאמץ את מדיניות חסינות למחבלים"

הירי לדרום: חברי כנסת וראשי רשויות נגד מדיניות הממשלה
מליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ביקורת בקואליציה נגד מדיניות הממשלה בטענה למדיניות מכילה מול מטחי הטילים שנורו מרצועת עזה לשטח ישראל. 

השרה אורית סטרוק אמרה בריאיון לכאן רשת ב': "מתנגדת לאפליה בין דם לדם. היינו צריכים לקום לכמה בניינים הרוסים בעזה, וכמה רבי מחבלים שיצטרפו לחבר שלהם שמת בכלא. התגובה של צה"ל לא יכולה להיכנס בשום אופן תחת הכותרת גביית מחיר".

סטרוק הוסיפה: "הממשלה שלנו ממשיכה את המדיניות של הממשלה הקודמת - עזה לא משלמת מחיר על הטרור של חמאס".

ח"כ דני דנון מהליכוד כתב: "כדי לשקם את ההרתעה היינו צריכים לקום הבוקר ולשמוע כמה מחבלים חוסלו הלילה בתקיפות. אם ממשיכים להפציץ עמדות ריקות אנחנו מזמינים את הסבב הבא. ככה לא בונים הרתעה".

גם ראשי רשויות בעוטף  עזה מתחו ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה. "ראש הממשלה ממשיך לאמץ את מדיניות חסינות למחבלים - מדיניות רופסת", אמר ראש עיריית שדרות אלון דוידי.

ראש העיר הוסיף: "מנסים להרוג אותנו ואנחנו לא עושים כלום. עשרות רקטות, שלוש פגיעות בתוך העיר. פצועים שאנחנו מאחלים להם רפואה שלמה, הרבה אנשים כואבים וילדים במצב לא פשוט. אנחנו מנסים להרגיע לעזור, לתת מה שאנחנו יכולים. האחריות על הביטחון והשקט - על ראשם של ראש הממשלה, שר הביטחון והממשלה".

עוד הוסיף דוידי: "אנחנו לא מצפים למאה אחוז ביטחון אבל אם צריך מבצע ולחזור למדיניות חיסולים ממוקדים שיאפשרו שקט - כל התושבים יגידו אנחנו מוכנים לשהות בממ״ד חודש כדי שיהיה שקט לטווח ארוך".

כזכור, הבוקר נאמר בהודעת דובר צה"ל כי, "בתום הערכת מצב ובהמשך להנחיות פיקוד העורף, הוחלט על שגרה מלאה בעורף". זאת במקביל לדיווחים על הפסקת אש שנכנסה לתוקף.

יצוין כי,הירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל גרם לביקורת מחודשת של שרי הקבינט והממשלה כלפי מידת ההרתעה הישראלית.

השרים, וביניהם סמוטריץ' בן גביר ועוד, דרשו מראש הממשלה נתניהו להגיב בצורה משמעותית יותר על הפרת השקט – ולהחזיר את היוזמה לידי ישראל. 

השרים שביקשו מנתניהו לשנות את המדיניות אמרו: "מדיניות ההכלה מיצתה את עצמה, והגיע הרגע לשקם את ההרתעה. אי אפשר להסתתר מאחורי תירוצים יותר".

שרים נוספים טענו כי על ישראל להחזיר אל השולחן את הסיכולים הממוקדים ובעיקר להחזיר את היוזמה אל ידיה של ישראל - גם אם המשמעות היא יציאה למבצע צבאי מוגדר, שמטרתו היא פגיעה בראשי הטרור.

 

דני דנון הסלמה בדרום אורית סטרוק אלון דוידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד