כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מצליחים לזרוע פאניקה

מדאיג: איראן שדרגה את יכולותיה לחדור ולהשפיע על הציבור הישראלי

דו"ח שמפרסמת הבוקר 'מיקרוסופט' מעורר דאגה: מבצעי השפעה איראנים נועדו לחזק את הפלסטינים ולזרוע פאניקה בקרב הישראלים. עד כה מדינות כגון סין ורוסיה נחשבו למובילות בתחום קידום הדיס-אינפורמציה • קבוצות איראניות מנסות לתקוף מערכות בקרה תעשייתיות ותשתיות

מדאיג: איראן שדרגה את יכולותיה לחדור ולהשפיע על הציבור הישראלי
הנשיא אברהים ראיסי צילום: Iran international

אם עד לפני מספר שנים ניתן היה לחשוב כי בתחום הסייבר האיראנים מפגרים מאחור, דו"ח שמפרסמת הבוקר (רביעי) חברת מיקרוסופט מאשש את מה שידוע כבר לקהיליית הביטחון בשנים האחרונות: האיראנים מפתחים מאוד את יכולות הסייבר שלהם ולצידו מפעילים "מבצעי מידע" שנועדו להשפיע על דעת הקהל בישראל וכן ליצור פחד ופאניקה בציבור. 

על פי חברת מייקרוסופט, המאמצים של איראן בתחום הזה התגברו בחודשים האחרונים. בחברה טוענים כי הם גילו 24 "מבצעי השפעה" איראניים בשנה שעברה, מהם 17 רק מחודש דצמבר האחרון. מי שעומד מאחורי מבצעי ההשפעה האלה הוא גוף ממשלתי שנכנס לרשימת הסנקציות של ארצות הברית לאחר שניסה להשפיע על הבחירות לנשיאות ב-2020.

פעולות אלה, בתחום שמדינות כמו סין ורוסיה נחשבו למובילות בו, נועדו לחזק את "ההתנגדות הפלסטינית", לפגוע בנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב ולזרוע פאניקה וחרדה בקרב אזרחי ישראל.

רבים ממבצעי ההשפעה הללו מכוונים כאמור כלפי ישראל, השאר מופעלים נגד מנהיגי וארגוני אופוזיציה איראנית ויריבותיה של טהרן במפרץ הפרסי. כרבע ממבצעי הסייבר האיראניים הוצאו לפועל בין אוקטובר 2022 למרץ 2023 כוונו נגד ישראל; ארצות הברית, איחוד האמירויות וערב הסעודית ספגו גם הן חלק ניכר מהפעולות. 

בין היתר, טהראן ניסתה לעורר כך תסיסה בבחריין, מדינה שבה מתיחות שיעית-סונית. איראן אף ריכזה מאמצי סייבר כדי לבלום את המחאות ברחבי המדינה על ידי הדלפת מידע שמטרתו להביך אנשי אופוזיציה בולטים במשטר או להציגם כמושחתים. הדוח העלה שיש ירידה בשימוש של איראן בתוכנות כופרה שבהן השתמשה בשנתיים האחרונות.

הדוח גם מדגיש כי האיום העתידי של התקפות סייבר איראניות הרסניות הולך וגובר, במיוחד נגד ישראל וארצות הברית, שכן קבוצות איראניות מסוימות מנסות ככל הנראה לתקוף מערכות בקרה תעשייתיות ותשתיות.

 

 

סייבר איראן פייק ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד