כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טס במטוסו הפרטי

חשיפת המסמכים: אהוד ברק נפגש עם עבריין מורשע עשרות פעמים

ביומנו של המיליארדר העבריין ג'פרי אפשטיין שמת בנסיבות מסתוריות בכלא בארה"ב, רשומות 36 פגישות עם אהוד ברק, מהן 11 בתוך שנה אחת ב-2015, כולן לאחר הרשעתו של הנ"ל בעבירות שונות

חשיפת המסמכים: אהוד ברק נפגש עם עבריין מורשע עשרות פעמים
אהוד ברק צילום: פלאש 90

מסמכים שנבדקו על ידי העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל', כוללים אלפי עמודים של מיילים ולוחות זמנים מ-2013 עד 2017, ומספקים פרטים חדשים על אופי ותדירות המגעים של העבריין לשעבר ג'פרי אפשטיין שמת בכלא בארה"ב בנסיבות מסתוריות.

לצד מיליונרים ואישי ציבור ואח"מים מכל העולם, גם אהוד ברק, ראש ממשלת ישראל לשעבר, ביקר את אפשטיין העבריין לשעבר שריצה עונש מאסר עשרות פעמים וטס במטוס הפרטי של אפשטיין, בעת ​​ביקור באחוזותיו של אפשטיין בפלורידה ובניו יורק. על פי הדיווח, ברק נפגש עם אפשטיין אחרי שהוא ריצה עונש מאסר.

ברק אמר לעיתון כי ביקר לעתים קרובות את אפשטיין כשנסע לניו יורק. הוא אמר שהוא פגש אנשים מעניינים בבית של אפשטיין שם הם דנו בפוליטיקה ובנושאים אחרים.

"באותו זמן הוא היה נראה אדם אינטליגנטי, מחובר היטב חברתית ובעל תחומי עניין רחבים, ממדע ועד גיאופוליטיקה", אמר ברק. ברק הוסיף שמעולם לא לקח חלק בדברים פליליים.

מהמסמכים עולה כי בין 2013 ל-2017 תכנן אפשטיין לפחות 36 פגישות עם ברק. היו להם פגישות כל חודש במשך 11 חודשים רצופים החל מדצמבר 2015, כך עולה מהמסמכים.

ברק אמר לעיתון כי הוא הכיר את אפשטיין בשנת 2003 על ידי שמעון פרס, ראש ממשלת ישראל לשעבר, באירוע חברתי עם נכבדים שונים בארה"ב, וכי הוא מבקר בקביעות את אפשטיין כשהוא בניו יורק. "לא מעט פעמים באתי לביתו עם אשתי", אמר ברק. פרס נפטר בשנת 2016.

עוד דווח, כי ברק טס במטוס הפרטי של אפשטיין, כך עולה מהמסמכים. בינואר 2014, הוא פגש את אפשטיין באחוזת פאלם ביץ' שלו ואז הם טסו יחד לטמפה, שם אפשטיין הוריד אותו והמשיך לניו יורק.

"טסתי רק פעמיים במטוס שלו, יחד עם אשתי ומאבטח ישראלי", אמר ברק. הוא אמר שהוא זוכר שהנסיעה לטמפה בפלורידה היתה כדי לבקר במתקן צבאי אמריקאי בטמפה. "מעולם לא השתתפתי בשום דבר שהוא לא חוקי" אמר ברק.

כזכור כפי שדווחנו על פי העיתון, ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק פגש את אפשטיין ב-2015 עם חומסקי, כיום בן 94, פרופסור לבלשנות ופעיל שמאל פוליטי שמתח ביקורת על הקפיטליזם ומדיניות החוץ של ארה"ב.

חומסקי אמר כי אפשטיין ארגן להם את הפגישה עם ברק כדי לדון ב"מדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסוגיות פלסטיניות ולזירה הבינלאומית".

ברק אמר בעבר שהוא נפגש לעתים קרובות עם אפשטיין בנסיעות לניו יורק והוצג בפני אנשים כמו ראמו וחומסקי כדי לדון בגיאופוליטיקה או בנושאים אחרים. "הוא הביא לעתים קרובות אנשים מעניינים אחרים, מאמנות או תרבות, משפטים או מדע, כספים, דיפלומטיה או פילנתרופיה", אמר ברק.

 

 

וול סטריט ג'ורנל אהוד ברק ג'פרי אפשטיין עבריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד