כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא תומכים בדעותיו"

בן גביר הוזמן לאירוע יוקרתי; מופעל לחץ להחליפו

האם זו הסערה הדיפלומטית הבאה? הממשלה החליטה לשבץ את השר בן גביר באירוע קבלת הפנים השנתי של יום אירופה. אולם באיחוד האירופי לא מרוצים מהשיבוץ ומפעילים לחץ כדי שהממשלה תשגר לטקס שר אחר 

בן גביר הוזמן לאירוע יוקרתי; מופעל לחץ להחליפו
השר איתמר בן גביר צילום: אריק מרמור, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמור להיות נציג הממשלה ביום אירופה, שיתקיים בשבוע הבא על ידי נציגות האיחוד האירופי בישראל. גורם באיחוד אמר ל'כאן חדשות': "אנחנו לא תומכים בעמדות הפוליטיות של בן גביר".

לפי הדיווח ישנו לחץ לשנות את השיבוץ של השר לביטחון לאומי לאירוע, וכבר עתה נרמז כי הדבר מנוגד לעמדת האיחוד. גורם באיחוד האירופי אמר: "משלחת האיחוד האירופי בישראל מארחת את קבלת הפנים השנתית של יום אירופה ב-9 במאי. כמדי שנה, ביקשה המשלחת מממשלת ישראל לכבד אותה בשליחת נציג הממשלה להשתתף באירוע".

הגורם הוסיף, "טרם קיבלנו הודעה רשמית ממשרד החוץ בעניין זה. אנחנו לא תומכים בדעותיו הפוליטיות של השר בן-גביר, או של מפלגתו. למעשה, רבות מההצהרות והדעות הקודמות שלו סותרות את הערכים שהאיחוד האירופי מייצג". בלשכת השר בן גביר הפתיעו הפעם ובחרו שלא למסור תגובה לדיווח.

מהאיחוד האירופי נמסר: "משלחת האיחוד האירופי בישראל מארחת את קבלת הפנים השנתית של יום אירופה ב-9 במאי. כמדי שנה, היא ביקשה מממשלת ישראל לכבד את האיחוד בשליחת נציג הממשלה להשתתף באירוע, טרם קיבלנו הודעה רשמית ממשרד החוץ בעניין זה. אנחנו לא תומכים בדעותיו הפוליטיות של השר בן-גביר או של מפלגתו, למעשה, רבות מההצהרות והדעות הקודמות שלו סותרות את הערכים שהאיחוד האירופי מייצג".

האיחוד האירופי האיחוד האירופאי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד