י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גל סגירות עסקים

ההשלכות הקרובות של התייקרות מחירי החלב

עליית מחירי החלב השבוע ישליכו בקרוב על שורת תחומים בחיינו, כולל על ביקור בבתי קפה ומסעדות חלביות. בענף אומרים שאין מנוס מעליית מחירים נוכח גל של סגירת מסעדות חלביות ובשריות שקורסות נוכח המשבר הכלכלי העולמי

ההשלכות הקרובות של התייקרות מחירי החלב
אילוסטרציה צילום: unsplash

התייקרות מוצרי החלב השבוע, תשליך בקרוב גם על המסעדות החלביות, בתי הקפה הפיצריות והקונדיטוריות. אמנם לא יצאה עדיין הודעה רשמית בעניין מבית קפה או מסעדה ספציפית, אך אל תתפלאו כאשר תפקדו בקרוב את הפיצריה או הקונדיטוריה האהובה עליכם ותגלו שהתפריט זינק בכמה שקלים.

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות התייחס לכך ואמר ל'ישראל היום': "ההתייקרות של חומרי הגלם היא משהו שאנחנו חווים אותו בצורה מתמדת בחודשים האחרונים וכעת במוצרי החלב. החלב מדובר יותר כי זה מוצר בסיסי, אבל גם מחירי הבשר מאמירים לשמיים והמחירים של החומרי הגלם עולים כל הזמן. המסעדנים נמצאים במלכוד. מצד אחד אני חושב שזה הורס את המודל העסקי של הענף, מצד שני הם מבינים שיש איזושהי תקרת זכוכית שהלקוחות לא יכולים לספוג ממנה יותר".

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

לדבריו, "אנחנו רואים את זה בחודשים האחרונים בסגירות רבות של מסעדות וגם בירידה בפעילות במסעדות. אלה שני דברים שאנחנו מזהים בוודאות. איך המסעדנים יתנהגו? קשה לי לחזות. כל עסק מחליט עבור העסק שלו, אבל ברור שהעלאות המחירים משפיעות לרעה על המודל העסקי של המסעדנים".

ברמן הוסיף ואמר: "אני חושב שזה אתגר גדול מאוד עבור המסעדות איך להישאר אטרקטיביים במחיר, אבל לא להמשיך לספוג את ההתייקרות של חומרי הגלם וכוח האדם. אנחנו מרגישים את זה ורואים את התוצאות. הרווחיות, כאמור, נשחקת ויש סגירות של עסקים. יהיה עוד גל של סגירות עסקים שלא יצליחו להסתגל לסיטואציה העסקית, וגם של עסקים שמושפעים ממצב הרוח הכללי בציבור".

מחירי החלב מוצרי חלב העלאת מחירים עליית מחירים התייקרות מסעדנות בית קפה בתי קפה ספל קפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד