ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
במרכז בני ברק

מבקשים לשלוח מסר על חוק הגיוס: הפגנות ברחבי הארץ

אחרי תקופה של עצירת המחאות "ימי השיבוש" מתחדשים. מארגני המחאה מקיימים שורה של מחאות מצפון ועד דרום. הפעם המארגנים ביקשו לשלוח מסר גם בנושא חוק הגיוס | לעת עתה עצור אחד בחשד להפרת סדר

מבקשים לשלוח מסר על חוק הגיוס: הפגנות ברחבי הארץ
מחאת השמאל בבני ברק צילום: פלאש 90

אחרי תקופה בה לא התקיימו מחאות בעקבות שיחות ההידברות בבית הנשיא, היום (חמישי) "ימי השיבוש" מתחדשים. מארגני המחאה מקיימים שורה של מחאות מצפון ועד דרום, מיצגים ברחבי הארץ וחסימות כבישים מרכזיים.

החל משעות הבוקר המוקדמות המפגינם מוחים סמוך לבתיהם של שר האוצר סמוטריץ, של השר בן גביר והשרה גילה גמליאל. בנוסף, "לשכת גיוס" מאולתרת הוקמה בבני ברק.

הפגנה מול ביתה של השרה גילה גמליאל. צילום: מחאת קפלן.

המפגינים הציבו מיצג של גופות מגואלות בדם מול ביתו של השר לביטחון לאומי בקריית ארבע: "בן גביר זה גדול עלייך", מסרו המוחים בתגובה על התמודדותו עם סוגיית הפשיעה בחברה הערבית.

בתוך כך, המוחים חסמו צירים כמו צומת נהלל, צומת הכפר הירוק וכביש 40 בדרום השרון. גם כביש 77 בצפון, סמוך זרזיר, נחסם לתנועה בידי שיירת מחאה. המשטרה עצרה מוחה בכפר הירוק בחשד להפרות סדר.מחוץ לביתו של השר סמוטריץ קיימו עשרות בני אדם תפילת שחרית". המפגינים, שמכנים עצמם "דתיים ציונים דמוקרטים" קראו לשר האוצר - "ציונות דתית אמיתית מחזקת את הצבא והעם ולא מובילה לחורבן".

כנס הקיץ נפתח השבוע וחוקי הרפורמה המשפטית עדיין מוקפאים בשל שיחות ההידברות בבית הנשיא אך הפעם המארגנים ביקשו לשלוח מסר גם בנושא חוק הגיוס.

בהודעה שפרסמו נכתב: "הימים בהם צד אחד משרת את המדינה וגם מממן את הישיבות - בזמן שהוא מנסה לייסד פה דיקטטורת הלכה – נגמרו". עוד כתבו: "ביום השוויון הלאומי נצא לעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, עם מחאות מצומת הגומא ועד אילת. נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר".

מגילת העצמאות על מחלף 471 קרית אונו

מחאות הרפורמה המשפטית חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד