י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל סערת אנג'ל

לייבל'ה: איש התקשורת הבכיר שנפגש עם גנץ

והשבוע לייבל'ה מתכונן לל"ג בעומר במירון | הקשר החזק של גנץ בתוך המגזר החרדי | מי הגיעו לברית של הנין המפורסם במגזר? | מי ביקר את השר הצעיר ב'מעייני'? | הח"כ החרדי לעתיד שחרש את מרוקו | העיתונאי החסידי ששוחח עם שר החוץ הישראלי | וגם: השף החדש חיים כהן שינה את הקולינריה בכנסת ישראל

לייבל'ה: איש התקשורת הבכיר שנפגש עם גנץ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נערך להילולא הגדולה שתיערך בשבוע הבא; לאחר ההיסטוריה שכבר נעשתה בשטח בהפיכת הר מירון למשהו שלא הכירו במשך 100 שנים. לייבל'ה עוד זוכר שבשנה שעברה הכלי המרכזי במירון היה 'פלייר' וזאת עקב ההגבלות שעשתה המדינה - מבלי להתחשב במגזר. אך השנה ב"ה הסדרנים עצמם יהיו מאנ"ש ויפעלו רק על-פי ההנחיות. נ.ב. בעקבות מחירי החלב, לייבל'ה יעלה למירון ללגום מהקפה של הילולא דרשב"י.  

אבל עד שלייבל'ה כבר התכונן לנסוע למירון ולשתות קפה, נפל עליו "חרם דרבינו גרשון" ולייבל'ה החליט שהוא לא קונה יותר ממאפיית אנג'ל, למרות שלייבל'ה מאוד אהב את הבורקסים שלהם, אך יחד עם החרם, זה הזמן לדיאטה, בפרט שהלילה חל פסח שני ולייבל'ה אוכל רק מצות. 

למעיישה נשאלה השאלה בכוללים מה יעשה אברך כולל שעד היום לא קנה אנג'ל (ידוע שאברכים רוכשים דוידוביץ, או מקבלים מהחלוקה). איך הוא יכול לצאת ידי חובת מחאה. ולייבל'ה נשאר בצריך עיון גדול. מצד שני, בעקבות החרם הקנאים בגבעת שאול יוזמים סלילת דרך כיפין על גבי כיפין סביב מאפיית אנג'ל השכונתית.

בתוך כך, לייבל'ה נתקל בתופעה מעניינת: בסופר חרדי אי-שם בשכונות החרדיות (השם שמור במערכת), פגש לייבל'ה אברך חרדי שרכש שתי כיכרות לחם - אחת של אנג'ל, אחת של ברמן ואת הלחם של אנג'ל הוא מכניס בשקית של קידישיק. לייבל'ה תהה לפשר הדבר, ונענה כי כיכר אחת לתיאבון, השניה לאות מחאה.

לייבל'ה היה עד לאחדות גדולה של כל המפיקים הגדולים במגזר: דודי עזריאלי, אפרים זילברברג, מוטי רבינוביץ, לצד מפיקים נוספים כמו דודי ובר אייזיק שטיין ועוד שעובדים יחד בצורה מיוחדת וזו בשורה של ממש בקרב עולם המפיקים שכידוע קיימת בו תתחרות רבה.

מי שהשבוע שוחרר מבית החולים לאחר שאושפז, הוא השר הצעיר יצחק וסארלוף של"ע גם בגילו הצעיר חש שלא בטוב אך בחסדי שמים החלים. לייבל'ה ראה בבית החולים את מלאך הרפואה הרב אלימלך פירר מבקר את השר ועוקב אחר מצבו הרפואי. 

בצל השמועות על כניסה אפשרית של גנץ לממשלה, לייבל'ה ראה פגישה מעניינת במיוחד השבוע במשרדים ברמת החייל, בין איש התקשורת הבכיר ישראל כהן לבין יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ. בסיום הביקור, נעמדו השניים לתמונה על רקע הדגל והשמש שבצבצה מהחלון.

אפרופו גנץ, לייבל'ה ראה השבוע תמונה מאוד מעניינת של היועץ של גנץ ושליחו לשיחות בבית הנשיא רונן אביאני, שהגיע לבני ברק להשתתף בברית לבנו של מוטי פלאי, נינו ויד ימינו של ראש הישיבה הרב אדלשטיין מנהיג הציבור החרדי בו השתתפו כל המי ומי ואולמי אחוזת וגשל לא ראו כמות כה גדולה של משתתפים שהשכימו קום בבוקרו של יום רביעי. 

לאחר מכן ישבו עמו אישי הציבור והחכי"ם שהגיעו למקום; בין היתר יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר. 

לייבל'ה ראה לחיצת יד חמה ומרגשת בין המשב"ק של זקן ראשי הישיבות הגרב"מ אזרחי יעקב גרוסברד ואבי הבן, כשבתווך נמצא האסטרטג והמקורב לראש הישיבה - אליהו ארנד שבין ישיבת וועדה על האישורים במירון קפץ לוגשל להשתתף בברית. 

מי שעתיד להיכנס לכנסת בתור עוד ח"כ נורבגי, הוא המועמד החרדי מלוד שבתאי קטש שנצפה השבוע חורש את מרקש שבמרוקו. לייבל'ה השיג תיעוד של הח"כ לעתיד. 

תמונת השבוע שייכת לצאצא לבית צאנז, הגאון הצדיק רבי סיני הלברשטאם הרב של שיכון ג' בבני ברק, שחבש מסכה לשמירת העיניים והדהים את עולם הרשת החרדי כשזכה למאות אלפי צפיות.

מי שנצפה השבוע בוינה, היה הפרשן ועורך הדין אבי בלום מ'משפחה' שעקב אחרי התפריט במסעדת מאה שערים יחד עם הרעייה ויחדיו הזמינו מנות משובחות. 

אפרופו 'משפחה', מנכ"ל הקבוצה יהודה נחשוני נצפה בלונדון יחד עם חיים וולמן ואיציק שיין האחראי על ההפצה באירופה.

ואילו בעל הטור הסופי במגזין 'משפחה' דוד דמן פגש את שר החוץ שלנו אלי כהן שהגיע לביקור באנטוורפן. דמן שנשא דברים ושאל שאלות כעיתונאי דיבר עם השר ממושכות. 

ומי שהמריא לסעודיה היה כתב החוץ החרוץ של 'בחדרי חרדים' יענקי פרבר שבאמצעות דרכון זר שהשיג בדרך לא דרך, הצליח להגיע ולבקר גם את מוחמד סעוד המפורסם מראש העין. פרבר שביום יום לא מפסיק לעבוד, לא האמין כשהגיע לשחק בבאלוניג המקומי. פרבר פרסם יומן מסע מרתק מהחוויה במפרץ.

בהמשך פרבר עשה 'איצקוביץ' והראה לכולם את השטיחים של הסעודים שמתפללים בדרך אם קורה והם נתקעים בלי שטיח ל'כורעים'. כך זה נראה בווידאו. 

את צביקה גולדמן סמנכ"ל שיווק 'נתיב' המכשירים המוגנים הטובים ביותר במגזר החרדי ראה לייבל'ה בציון של בעל ה'פלא יועץ' בבולגריה שם העתיר בתפילה למען הצלחת הפרויקטים החדשים של 'נתיב' שהולכים להפתיע את המגזר החרדי כולו. 

את יועץ התיירות דודי רובינשטיין פגש לייבל'ה במפלי ויקטוריה בברכה מיוחדת לאריות שבחבורה.

לייבל'ה מקפיד בשבת לא לקרוא עיתונים מחמת שטרי הדיוטות, וקורא את מוסף שבת קודש של יתד נאמן; בשבת אחרונה הייתה כתבה על בעל מחבר ספר 'תקנת עזרא' מכפר סבא שנהרג בתאונה לפני 85 שנים. לייבל'ה שקרא את הכתבה, פתאום שם לב, שיש קטעים שלמים בכתבה שבטעות נכתבו פעמים.

בכנסת השבוע חגיגה גדולה. לאחר שהשף חיים כהן נכנס לעסק, מדווחים החברים על אוכל משובח ואכיל עם תחילת כנס הקיץ המרשים. לייבל'ה ראה את השף החדש בחיוכים יחד עם חיים רבינוביץ מלשכת מנכ"ל הכנסת שמתזז בין גבעת רם להר מירון. 

לאחר ששבעו מהאוכל, אנשי התקשורת אריה ארליך ויצחק פלדמן באו להודות לשף. הוא ביקש תמונה למזכרת עם השניים. 

בכנסת ראה לייבל'ה פגישה בין הקבלן הצעיר ישראל פלדמן לשר השיכון יצחק גולדקנופף והמנכ"ל מורגנשטרן. יודעי דבר אומרים כי הקבלן הצעיר ידוע כמי שבנה את ביתו של הרבי מגור בירמיהו ונחשב לאחד הקבלנים המצליחים ביותר. 

במסדרון חדרי העיתונאים ראה לייבל'ה אורח: העסקן הבעלזאי הוותיק ודובר החסידות יהושע וינברגר נצפה עם הכתב הפוליטי של יתד נאמן יוסי טיקוצנסקי. 

השר וח"כ לשעבר יצחק ועקנין כיום יו"ר עמית קק"ל. נצפה השבוע במשרד החקלאות בלשכת סגן השר ח"כ אבוטבול. בן היתר נפגש גם עם השר דיכטר וצוות המשרד. לקראת שיתוף פעולה בן קק"ל ומשרד החקלאות.

המפיק המוזיקלי נטע לוין נצפה בסוד שיח בהכנות האחרונות רגע לפני אירועי ל"ג בעומר יחד עם איש הפרסום וההפקות נתי קרויזר ועם גד כהנא סמנכ"ל עמותת לביא הנושא על כתפיו פרויקטים חינוכיים רבים בעיר ירושלים.

והזמר אברהם משה ברדוגו נצפה השבוע בהליכה לצרכי בריאות מתכונן לקראת עונת החתונות אחרי ל"ג בעומר.

לייבל'ה הגיע השבוע לבני ברק לשמחת בר המצווה לבנו של העסקן הגוראי, האמרגן יהושע גבריאלוב, במהלכה זיהה לייבל'ה היערכות לכהונת זייברט, בהתייעצות של בכירי עיריית בני ברק מהסיעה המרכזית ישראל דרנגר ויעקב רוזן עם בעל השמחה.

בשולי שמחת בר המצווה נצפה הקבלן מוטי פירסטמן בשיחה עם בנו של האדמו"ר מגור הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר ומקורבו שלמה קופולביץ.

במהלך סיורו של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר במירון, לייבל'ה שם לב שמי שהדריך במקצועיות היה היועץ מחוז צפון של המשטרה יוסי רוזנבוים.

בציון הרשב"י ראה לייבל'ה את הזמר חיים ישראל מגיע עם כיפה של רבי שמעון להעתיר בתפילה ובתחנונים ולשיר שירים לכבוד התנא. 

גם הצלם יהודה פרקוביץ מבני ברק הגיע כמנהגו מדי שנה שם שפך שיח בחצר המערה לישועת עם ישראל. לייבל'ה מחכה לשיר טוב ולחן מקורי של 'ואמרתם' מבית מדרשו של המלחין. 

כשלייבל'ה יצא ממירון הוא הלך לאכול בכניסה, שם ראה את הפרויקטור יוסי דייטש, המפיק עזריאלי לצד העסקן יענקי ברגר ויצחק מאיר ברים מבאיאן.

במהלך שבוע שעבר זכה לייבל'ה להיכנס לביתו של הגאון רבי שמעון גלאי וראה את הרב מעניק גביע ברכה במתנה ליד ימינו הרב אברהם בן שלום. 

האם כוכב הרשת החרדי שוקי סלומון עבר לפלאפון כשר? לייבל'ה יצא לבדוק והתברר לו שסלומון, שנצפה השבוע עם מכשיר כשר בידו, שימש לכמה שעות כפרזטור למכשיר הכשר החדש שכבש את המגזר 'ג'ויש פון JP1'. בתוך כך, לייבל'ה מדווח כי סלומון שכבש את האינסטגרם בשנים האחרונות, הצטרף בשבוע האחרון לטרנד שכבש את המגזר החרדי בתקופה האחרונה 'סטטוס בווצאפ', והגיע לשיא של צפיות עם למעלה מ-40 אלף איש.

רבנים ועסקני רפואה התכנסו השבוע בבית החולים "אסותא" באשדוד בכדי לדון במספר סוגיות הקשורות לעולם הרפואה. מי שנשא דברים במהלך הכינוס היה העסקן הרפואי הנערץ יעקב שקול, יושב ראש ארגון "אשכולות".

‏בטקס קביעת מזוזה שהתקיים השבוע במשרדים של חברת "צ'רטי" ראה לייבל'ה את היועץ האסטרטגי יוסי רוזנבוים בהתייעצות אישית עם האדמו"ר רבי יעקב ישראל איפרגן (הרנטגן).

בחגיגה המדוברת ראה לייבל'ה את איש היח"צ האגדי פנחס פלינקר בשיחה ממושכת עם הרב איפרגן. 

בכנס הבוגרים של ישיבת ברכת יצחק אור יהודה שהפיק אבי חרלפ נצפו הבוגרים של הישיבה הקונדיטור שוקי כץ, והשף שמעון קניג נותנים את הנשמה באירוע. 

ולפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לעו"ד משה מור יוסף המשנה למנכ"ל משרד הפנים לרגל אירוסי בתו בשעה טובה. בשמחה שהתקיימה באשדוד, השתתפו שר הפנים והבריאות משה ארבל, ח"כ ינון אזולאי, יו"ר המועצה הדתית עובדיה דהן מ"מ ראש העיר אבי אמסלם, מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן מנכ"ל החברה העירונית של אשדוד אורן טוויל רבנים ואישי ציבור רבים.

ברכת מזל טוב לעורך עיתון 'הדרך' אברהם דוב גרינבוים לרגל היותו סבא בהולדת הנכדה הראשונה בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ויו"ר יד שרה לרגל שמחת אירוסי הנכד בן לחתנו צביקה לנר.

ברכת מזל טוב ל'איש שלנו בלייקווד', דודי סגל לרגל הולדת בנו. הברית תתקיים אי"ה מחר עם הדוד המוהל הרב חיים שחטר, שהוטס במיוחד מהארץ לכבוד האירוע הגדול.

ברכת מזל טוב למשב"ק אדמו"רי בית לעלוב הרב ישראל הכהן ווייס לרגל שמחת אירוסי בנו יוחנן שהתארס בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת קרית יערים טלז סטון צבי רענן לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר צפת יוסי גלנט לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעו"ד משה אוסדיטשר לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו ישראל זיסקינד, בן הגאון רבי אברהם זיסקינד.

ברכת מזל טוב למפיק דודי ובר מ'אקטיבר הפקות' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. דודי המפיק הבכיר נאלץ לקחת הפוגה ממירון עקב השמחה.

ברכת מזל טוב לאיש החסד דובי רוט מנכ"ל הכנסת אורחים בישטנא לרגל שמחת אירוסי בתו, עם הבחור דודי קליין מנכ"ל 'פיקדלי' בירושלים.

ברכת מזל טוב למנצח והמעבד האגדי משה מרדכי (מונה) רוזנבלום לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. 

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לשמשי לברון מהעובדים המסורים בדפוס 'גרפצ'יק' לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. לייבל'ה שמע כי הלידה הייתה בליל שישי והחברים היוצאים קבוע חיפשו את שמשי שלא ענה, לבסוף התבשרו על הולדת הבת והבינו הכול.   

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד