כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא נצביע על שום דבר"

הח"כ מ'עוצמה' מאיים כי מפלגתו לא תצביע בעד התקציב

ברקע המשבר מול הליכוד: ח"כ פוגל הבהיר כי, "כל עוד לא נקבל את מה שאנחנו דורשים - לא נצביע". על השאלה אם יתמכו בתקציב השיב: "לא נצביע על שום דבר עד שהדברים שאנחנו דורשים לא יבוצעו"

הח"כ מ'עוצמה' מאיים כי מפלגתו לא תצביע בעד התקציב
צביקה פוגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשבר בקואליציה: בעוצמה יהודית ממשיכים להחריף את המסרים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי חילופי הדברים עם הליכוד בעקבות החרמת ההצבעות אתמול במליאת הכנסת.

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח״כ צביקה פוגל אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לגלי ישראל: "כל עוד לא נקבל את מה שאנחנו דורשים - לא נצביע. יכול להיות שבנימין נתניהו ימצא לנכון למצוא שותף אחר וזה לגמרי בסדר".

לשאלה האם יצביעו בעד התקציב אמר פוגל: "לא הייתי מספיק ברור? לא נצביע על שום דבר עד שהדברים שאנחנו דורשים לא יבוצעו".

נזכיר כי המשבר בקואליציה החל עם החלטת סיעת עוצמה יהודית שלא להגיע אמש להצבעות בכנסת, זאת "בעקבות התגובה הרפה בעזה", כלשון הודעת המפלגה.

בליכוד הגיבו בחריפות על ההחלטה ונטעמם נמסר: "השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה" דקות לאחר מכן מסר בן גביר בהצהרה כי "אם ראש הממשלה "אם ראש הממשלה לא רוצה ממשלת ימין, הוא מוזמן לפטר אותנו".

אמש תקף פוגל את נתניהו וטען בריאיון לרשת ב' כי, "לראש הממשלה אין את האומץ לתת לצה"ל את ההנחיות לנצח".

פוגל הסביר כי סיעתו "יותר מדי מוותרים ולא יוזמים. ניסינו לשנות את המדיניות ולא הצלחנו. הגיעו מים עד נפש. לא נצביע נגד הממשלה, אבל גם לא איתה. אני מאמין שאנחנו יכולים לשנות את המדיניות".

על השאלה האם המהלך יכול להוביל להפלת הממשלה אמר פוגל: "נכון לרגע זה לא אעשה שום דבר כדי להפיל את הממשלה, אבל אני לא אצביע אוטומטית. אנחנו חוט השדרה האידיאולוגי של הקואליציה ואנחנו לא מצליחים להשפיע ולקדם את החזון שאיתו באנו - רה"מ מונע מאיתנו".

לדבריו, "מחזיקים פה מדינה שלמה תחת איום, אנחנו שבויים של החמאס והג'יהאד האסלאמי. אנחנו ממשיכים לא לקיים את הצעדים שאמורים להביא להרתעה והכרעת החמאס. לנתניהו אין את האומץ לתת לצה"ל את ההנחיות לנצח".

על פי דיווחים, הדרישות של בן גביר על מנת שייעצר לחזיר ולהצביע עם הקואליציה הן: הכרזה של נתניהו על סיום מדיניות ההכלה מול עזה וחזרה למדיניות החיסולים של ראשי ארגוני הטרור. או לחילופין, פינוי או הכנה לפינוי של חאן אל-אחמר.

בסביבת השר אמרו כי גם צעד משמעותי אחר של משילות יכול לגרום לשביעות רצון, אבל זה צריך להיות בסדר גודל דומה לשתי החלופות.

צביקה פוגל עוצמה יהודית תקציב המדינה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד