כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פתרונות חיסכון – מה לעשות עם הכסף?

תמיד חשוב לחסוך לגיל פרישה, כמובן. עם זאת, אפשר ורצוי לחסוך גם לטווחים קצרים יותר. הבחירה תתבסס כמובן על התכנון הפיננסי ועל הצרכים שלכם, מכיוון שלא כל אפיקי החיסכון מאפשרים את אותה רמה של נזילות, והתשואה המשוערת משתנה כמובן בין האפיקים השונים

פתרונות חיסכון – מה לעשות עם הכסף?
פתרונות חיסכון צילום: פיקסביי

אם יש לכם כסף פנוי, אפילו לא הרבה, אתם מן הסתם מתלבטים מה לעשות איתו. אם אין לכם שימוש מיידי בו, הדבר הנכון יהיה כמובן לחסוך אותו ו/או להשקיע אותו. ועכשיו נשאלת השאלה אילו פתרונות חיסכון עומדים על הפרק. בראש ובראשונה, תמיד חשוב לחסוך לגיל פרישה, כמובן. עם זאת, אפשר ורצוי לחסוך גם לטווחים קצרים יותר. הבחירה תתבסס כמובן על התכנון הפיננסי ועל הצרכים שלכם, מכיוון שלא כל אפיקי החיסכון מאפשרים את אותה רמה של נזילות, והתשואה המשוערת משתנה כמובן בין האפיקים השונים.

קופת גמל להשקעה

אחד מאפיקי החיסכון הפופולריים ביותר בשנים האחרונות הוא האפיק היחסית צעיר: קופת גמל להשקעה – המאפשרת לכם גם לחסוך וגם להשקיע. אל תתנו לצמד המילים "קופת גמל" לבלבל אתכם, לא מדובר באפיק חיסכון לפנסיה (למרות שהוא יכול לשמש גם לזה), אלא באפיק שמאפשר לכל אחד ואחת לחסוך כל סכום לכל פרק זמן. אז למה בעצם קוראים לאפיק הזה "קופת גמל"? בעיקר משום שאם כן תבחרו לשחרר את הכסף רק בהגיעכם לגיל 60, תיהנו מהטבות מס, ולא תשלמו מס רווחי הון. כאמור, מועד שחרור הכספים נתון לבחירתכם, ולכן אפיק החיסכון הזה הפך מהר מאוד לפופולרי. הוא מאפשר גמישות מירבית ונזילות מירבית, כך שאפשר לבחור אם לחסוך באמצעותו לטווח קצר, בינוני או ארוך. תקרת ההשקעה בקופת גמל להשקעה עומדת נכון לשנת 2023 על 76,449 ש"ח, ואת הכספים תוכלו לבחור להשקיע באחד ממספר מסלולים אפשריים, החל ממסלול סולידי בסיכון נמוך ועד מסלול מנייתי בסיכון גבוה. הבחירה אינה מחייבת אתכם להישאר במסלול עד סוף תקופת החיסכון, אפשר לשנות את המסלול בקלות.

היתרונות הרבים של קופת הגמל להשקעה הופכת את הפתרון הזה למתאים כמעט לכל אחד – החל מסבים וסבתות שמעוניינים לחסוך עבור הנכדים ועד חיילים משוחררים שמעוניינים לחסוך לטיול הגדול.

קרן השתלמות – מותר לכם לבחור

קרן השתלמות היא אפיק חיסכון אחר, אשר פתוח בפני חלק מהשכירים ובפני עצמאים. גם לאפיק הזה יש יתרון בולט – זהו אפיק החיסכון היחיד לטווח קצר/בינוני, שבו אפשר ליהנות מהטבות מס. המשמעות היא שכעבור 6 שנים, מי שבוחר לשחרר את הכסף יוכל ליהנות מהטבות, שבדרך כלל שמורות רק לאפיקים לטווח ארוך (ומיועדים לגיל פרישה). רבים מהשכירים בישראל נהנים מהאפשרות להפריש חלק מהשכר לקרן השתלמות, כאשר המעסיק משלים חלק אחר ומגדיל למעשה את ההפרשה. חשוב לדעת, כי הבחירה באיזו קרן לחסוך נתונה בידי העובד, וכך גם המסלול (קיימים מגוון מסלולי השקעה). כאמור, גם עצמאים יכולים לפתוח קרן השתלמות – והם נהנים באופן הזה מחיסכון הטומן בחובו הטבות מס נאות. באמצעות תכנון נכון של חיסכון בקרנות ההשתלמות, אפשר להציב יעדים לעסק ולהגשים אותם תוך זמן קצר. זהו כלי יעיל לפיתוח עסקי שמצריך מדי פעם שימוש בסכום גדול של כסף, שקשה להוציא מהתקציב השוטף.

כמובן שאין צורך לבחור רק אחד מפתרונות החיסכון הללו. למעשה, התנהלות פיננסית נבונה תהיה כזו שבה לא מכניסים את כל הביצים לסל אחד. במידה שהמצב הכלכלי מאפשר, אפשר לבחור במספר פתרונות חיסכון, וליהנות מהיתרונות של כל אחד מהם.

לתשומת לבך, המידע לעיל נועד לשמש כחומר רקע בלבד והוא כפוף להוראות הדין ותקנוני הקופות. אין במידע האמור כדי להוות ייעוץ, ביטוחי ו/או פנסיוני ו/או מיסויי ו/או אחר מכל מין וסוג שהוא, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם, וקבוצת כלל ביטוח ופיננסים אינה אחראית על כל נזק שיגרם בגין הסתמכות על המידע המוצג לעיל.| ט.ל.ח

 

חיסכון בכסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד